Kategóriák

Ajánlat



Diéták

Hirdetés


Számoljuk a kalóriákat

kalória számolásAmennyiben tartós eredményt szeretnénk elérni, oda kell figyelnünk a napi kalória bevitelre. A fogyókúra folyamán napi minimum 1200 kalóriát kell bevinnünk a szervezetünkbe, így egészségesen fogyhatunk. A kalóriaszámlálás azért jó megoldás, mert mindig tudhatjuk, miből mennyit fogyaszthatunk. A napi 1200 kalóriát érdemes úgy beosztanunk, hogy a nap folyamán minden étkezés tápanyag gazdag legyen. Válasszunk laktató, mégis kalóriaszegény ételeket. Ebbe a kategóriába tartoznak a zöldségek, gyümölcsök, a szárnyasok és a halfélék is. Sütés helyett pároljuk a húsokat és a szénhidrátokat kerüljük amennyire csak lehetséges.

Ha a kalóriaszámlálás mellett döntünk, a napi 1200 kalória bevitel mellett a szervezetünk elkezdi felhasználni az elraktározott zsírkészletét, ennek köszönhetően már 1-2 hét alatt érzékelhetünk kisebb fogyást. Érdemes étkezési naplót is vezetnünk. Írjuk fel minden étkezés folyamán, milyen finomságokból mennyit fogyasztunk. Így könnyebb lesz a kalóriák számlálása is és pár nap alatt rájöhetünk mely ételek felelnek meg a számunkra leginkább. Tesztelhetjük, milyen finomságoktól érezzük leginkább jóllakottnak magunkat, ennek köszönhetően egyszerűbb lesz összeállítani a heti menüt.

Ha egy-egy alkalommal több kalóriát viszünk be a szervezetünkbe, mint amennyit kellene, következő nap ne csökkentsük a kalória mennyiséget. Vagyis ha egyik nap 1500 kalória értékű ételeket fogyasztottunk, akkor a következő nap ragaszkodjunk az 1200 kalóriához, de ne csökkentsük azt. Egy egészséges szervezetnek minimum napi 1200 kalóriára van szüksége, így ez alá ne menjünk! Inkább kocogjunk egy fél órát, azzal már kalóriát égethetünk. Ha elértük a kívánt súlyt, napi 4-500 kalóriával növelhetjük az étrendünket, így megőrizhetjük a súlyunkat. Az étkezési naplót a továbbiakban is érdemes vezetnünk, így könnyebb lesz megőrizni az alakunkat. Ha naplót vezetünk az elfogyasztott ételekről nem esünk olyan könnyen kísértésbe. Mielőtt megennénk egy kis csokoládét nézzük át, mit ettünk aznap és hány kalóriánál tartunk, a kísértés így már rögtön nem lesz olyan nagy.

Azt ne felejtsük el, hogy csak úgy lesz tartós a fogyás, ha időközben sportolunk is. A szervezetünknek szüksége van a mozgásra, így legalább hetente 2-3 alkalommal szánjunk egy órát a sportolásra. A rendszeres mozgás mellett növelhetjük a napi kalória bevitelt és mégis megőrizhetjük alakunkat.
Akik valamilyen egészségügyi gonddal küzdenek, mindenképpen kérjék ki orvosuk véleményét, mielőtt a fent említett módon csökkentenék a napi kalória bevitelt.



?>