Kategóriák

Ajánlat



Diéták

Hirdetés


Blogtár



Hiányszakma a szakács és a pincér

szakacsok-pincerekÓriási bajba kerülhet a hazai gasztronómia, mivel egyre súlyosabb a szakemberhiány az országban, annak is a nyugati felén.

Ha felütünk egy Balaton környéki újságot, biztos találunk majd benne olyan hirdetést, amelyben valaki szakácsot, pincért, vagy éppen konyhai kisegítőt keres. Újságcikkek tucatjai szólnak ma már a szakemberhiányról.

Előfordult már az is, hogy egy 400 ezres fizetést utasított el a szakács, hogy inkább külföldre menjen dolgozni. De pontosan hova is? Például Burgenlandba.
Tovább: “Hiányszakma a szakács és a pincér” »

Így hozd magad formába a strandszezonra!

Nemsokára beköszönt a nyár, és ilyenkor az egyre kevesebb ruházat láttatni engedi azokat a testtájainkat is, amelyeket télen ügyesen takarunk, mert nem szeretnénk, ha más is látná a hurkákat a combunkon, megereszkedett melleinket vagy az úszógumit a hasunk körül. Most még van egy kis idő a strandszezonig, megmutatjuk, hogyan hozd magad formába addig!

A legfontosabb szempontok alakunk formálására

A legtöbben ilyenkor, májusban döbbenünk rá arra, hogy már nem sok időnk van arra, hogy alakunkat kicsit formába hozzuk a bikiniszezon előtt, így sokkal koncentráltabbnak és szigorúbbnak kell lennünk önmagunkkal szemben, ha valóban szeretnénk látványos eredményt elérni egy-két hónap alatt. Az idő rövidsége ilyenkor motiváló tényező is lehet, és a legjobb eredményt akkor érjük el, hogyha az életmódváltást tartósan sikerül az életünkbe építeni, mert így nem csak hosszú távon is szebb lesz az alakunk, hanem még egészségesebbek is lehetünk.

Edzés és fogyókúra rövidtávon

Ha csupán egy-két hónap alatt szeretnénk formába hozni magunkat, akkor ne várjunk túl nagy eredményt saját magunktól, mert az idő rövidsége miatt csak korlátozottak a lehetőségeink, ám 2-3 kilogrammtól megszabadulhatunk még nyárig.

Ehhez át kell alakítanunk az étkezésünket, és be kell vezetnünk a rendszeres testmozgást is. Az étkezés tekintetében együnk többször, de csak kis adagokat, és igyunk sokat, elsősorban vizet. Iktassuk be étrendünkbe a mindennapi friss gyümölcsfogyasztást, ám törekedjünk rá, hogy az elfogyasztott gyümölcs alacsony kalóriatartalmú legyen, ilyenek az alma, az eper, a ribizli vagy a málna.

A sport tekintetében a legfontosabb a fokozatosság: ne próbáljunk meg első alkalommal több kilométert futni, ha nem tettük azt előtte, és minden más sporttal is így járjunk el, készítsük fel szervezetünket a rendszeres testmozgásra. Ahogy egyre melegszik az idő, úgy lesz egyre nehezebb a szabadtéri mozgás, hiszen a meleg megterheli a szív- és érrendszert, ezért a napi mozgásunkat tegyük át a kora reggeli vagy késő esti órákra. Edzés közben is fogyasszunk sok folyadékot, vizet!

A mozgás rendszeressége és intenzitása a két legfontosabb szempont a hosszú távú és látványos eredmény elérésére szempontjából, rendszerességen a heti 3-4 alkalommal történő mozgást kell érteni.

Sokszor felmerül a fogyni vágyókban, hogy ha diétázunk és mozgunk a fogyás és az alakformálás érdekében, akkor szabad-e nassolni? Mi azt mondjuk, hogy ha lehet, akkor a nassolást kerüljük el, mert a legtöbb nassolnivaló igen magas kalóriatartalommal rendelkezik, még akkor is, ha magvakat vagy pattogatott kukoricát fogyasztanánk.

A nassolnivalók helyett fogyasszunk inkább olyan ételeket-italokat, amelyek segítenek az anyagcserében, és segítségükkel a szervezetünk gyorsabban égeti el a bevitt szénhidrátot. Ilyenek például a zabkása, a zöld tea, az alma, a grapefruit vagy a brokkoli.

A lényeg, hogy ne legyünk türelmetlenek, és ne adjuk fel a diétát és a mozgást, ha az első néhány hétben nem tapasztalunk látványos eredményt, hanem legyünk kitartóak és folytassuk a munkát, az eredmény előbb-utóbb realizálódni fog!

Több strandszezon előtti sporttal kapcsolatos tanácsot az EgészségMagazin.com oldalon olvashatsz!

Szárnyas hangya invázió? Van rá megoldás!

Az Ön lakásában is feltűnnek időnként a szárnyas hangyák? Tavasszal ez egy természetes folyamat, ám nem feltétlenül kell együtt élnünk ezekkel a rovarokkal sem. Szerencsére, mint a legtöbb rovar ellen, úgy a szárnyas hangyák ellen is létezik hatékony megoldás!

A hangyák a legtöbb otthonban megtalálhatók, még akkor is, ha különös figyelmet fordítunk a tisztaságra és a higiéniára. Talán csak a panelházak tizedik emeletén nem élnek ezek a földhöz ragadt kis rovarok. A legtöbb esetben a tél végén kezdik meg kirajzásukat a bolyból, így a leggyakrabban február táján találkozhatunk velük, majd a tavasz és a nyár folyamán is többször láthatjuk, amint szorgosan gyűjtögetnek, végül a tél közeledtével egyszer csak eltűnnek, visszahúzódva vészelik át a telet. Tovább: “Szárnyas hangya invázió? Van rá megoldás!” »

A gyerekkori cipőviselési szokások meghatározhatják a felnőttkori egészségünket is!

Ugyan már közhelynek számít, ám valóban nem mindegy, hogy gyermekkorban milyen cipőt visel a gyermek, hiszen ez a helyes tartás, a helyes járás és lábtartás kialakulása miatt is fontos, ám ezek helytelen kialakulása a felnőttkori gerinc-deformációkhoz, helytelen testtartáshoz és az ebből eredő fájdalmakhoz, ízületi kopásokhoz is vezethet!

A bevezetőben megfogalmazottak miatt a gyerekek cipőviselési szokásainak megválasztása egy igen tudatos szülői hozzáállást igényel. Ez a hozzáállás azonban csak akkor valósítható meg, ha a szülőnek megvan hozzá a háttértudása, vagyis kellő információkkal rendelkezik a tekintetben, hogy milyen az a gyermekcipő, amely a megfelelő gerinctartás, a helyes lábtartás technikájának elsajátítását lehetővé teszi a gyermekek részéről. Tovább: “A gyerekkori cipőviselési szokások meghatározhatják a felnőttkori egészségünket is!” »

A személyi edzők szerepe és fontossága az edzőtermekben

edzőteremAz edzőtermekben ma már egyre többen veszik igénybe a személyi edzők segítségét, nem véletlenül! Segítségükkel olyan álmok is valóra válhatnak, amelyeket egyedül képtelenek lennénk elérni.

Ahhoz, hogy a testünket igazán kezelésbe vegyük, szükség van arra, hogy kilépjünk a saját komfortzónánkból, ami valljuk be, egyedül nem olyan könnyű. E nélkül azonban aligha érhetjük el azokat az eredményeket, amiket szeretnénk. Egy jó személyi edző tisztában van a képességeinkkel, elérhető célokat tűz elénk, ugyanakkor keményebb munkára ösztönöz, mint amit mi valaha is elvárnánk magunktól. Érdemes tehát elgondolkozni azon, hogy személyi edzőhöz forduljunk, ha látványos eredményt szeretnénk elérni. Tovább: “A személyi edzők szerepe és fontossága az edzőtermekben” »

A legjobb diéta: a sportolás

trxAhhoz, hogy fogyjunk és szebb legyen az alakunk, elengedhetetlen a rendszeres testmozgás, még akkor is, ha egyéb megoldások százai kecsegtetnek kényelmesebb megoldásokkal. A fokozottabb zsírégetés, kalóriaégetés és anyagcsere, mind hozzájárulnak a testsúly csökkentéséhez, arról nem is beszélve, hogy a sport által még egészségesebbek is leszünk!

De hogyan is működik?

A test fokozottabb igénybevétele megnöveli a tápanyagigényünket, ám ha ezt nem pótoljuk, akkor máris létrejön a fogyás, hiszen szervezetünk elkezdi lebontani a tartalékokat. Így sportoláskor mindig azt a célt tűzzük ki magunk elé, hogy minden nap több legyen az elégetett kalóriánk, mint amit bevittünk. Ehhez persze nem árt tisztában lennünk az egyes élelmiszerek kalóriatartalmával, ebben a kalóriatáblázatok nagy segítségünkre lehetnek. A sport fokozza az anyagcserét, ami szintén a kalóriadeficit létrejöttében segít. Tovább: “A legjobb diéta: a sportolás” »

Hamarosan indul a VII. Várfürdő Futás Gyulán!

VárfürdőGyulán május 2-án immár hetedik alkalommal kerül megrendezésre az „Összefogással a Sérült Gyermekekért” Közhasznú Egyesület szervezésében a Várfürdő Maraton, valamint második alkalommal a Kerékpáros Családi Teljesítménytúra. Április 15-ig mindkettőre lehet kedvezményesen nevezni! Tovább: “Hamarosan indul a VII. Várfürdő Futás Gyulán!” »

Itt a tavasz, hozzuk magunkat formába kerékpározással!

kerékpározásA hosszú tél, a mozgásszegény hideg napok után, jól esik minél több időt a szabadban tölteni, és itt az ideje annak is, hogy testünket mozgásba hozzuk, és felkészítsük a tavaszi-nyári szezonra, amikor már kevesebbet takarnak a ruhák. A kerékpározás e tekintetben az egyik leghatékonyabb sportnak tekinthető, persze csak ha jól csináljuk! Pattanjunk hát nyeregbe!

Aktív kikapcsolódás

Mindamellett, hogy a kerékpározás nagyon egészséges, kikapcsolódásnak sem utolsó, hiszen eljuthatunk nagyon szép természeti környezetbe, megtekinthetjük a látványosságokat, és eközben még javul is a kondíciónk.

A kerékpározás az egyik legegészségesebb sport, hiszen erősíti az immunrendszert, az edzettségi szintünket, az állóképességet. Nagyon jó hatással van a szív- és érrendszerre, javítja az erek vérellátását, csökkenti a stresszt. Mivel a testsúly több mint kétharmada a nyeregre nehezedik, ezért kíméli a térd és a lábak ízületeit, így az izomrendszert sem terheli túl. Nagyon sok izomcsoportra van jótékony hatással, nem csak a lábak, a vádli, a  combizmaira, hanem a farizmokra éppúgy, mint a hát, vagy a váll izmaira. Egészséges hatással van a gerincre is, hiszen nemcsak átmozgatja azt, hanem erősíti is. Tovább: “Itt a tavasz, hozzuk magunkat formába kerékpározással!” »

Fogyaszt az arany?

aranyAz arany nem toxikus fém és ellenáll minden a testünkben, az emésztés során zajló folyamatnak (forrás: xpekszer.hu ékszer webáruház). Ez azonban azt is jelenti, hogy az aranynak nincs íze vagy tápértéke, és áthalad a testünkön, majd változatlan formában távozik. Így abban is biztosak lehetünk, hogy az arany nem hizlal. Az arany levél, pehely vagy por formában kerül felhasználásra, és néhány ínyenc étel, különösen édességek és italok dekoratív összetevője. Az arany pehely használta a középkori Európában volt népszerű a nemesség körében, mert egyrészt így hirdették a gazdagságot, másrészt abban a hitben voltak, hogy hasznos az arany fogyasztása az egészségnek. Annak azonban ügyelnie kell, aki esetleg allergiás az aranyra, mert számára a nemesfém elfogyasztása veszélyes lehet. Amennyiben az étel vagy ital aranyat tartalmaz, akkor azt az E175 kell jelezni. Tovább: “Fogyaszt az arany?” »

Hatékony alakformálás otthon is

gumiSokan – általában a kezdők, vagy a jelentős túlsúllyal rendelkezők – nem szívesen veszik igénybe a fitnessz-termek szolgáltatásait, vagy járnak aerobik-edzésekre. Ha nem vágyunk edzés közben a közösségi élményre vagy az általuk kapott bátorításra, akár otthon is edzhetünk. A gyakorlatok legtöbbje ugyanúgy elvégezhető otthon, csak egy kis fantáziára van szükség.

A futás mindig „kéznél” van..

A lehető legegyszerűbb mozgásforma a futás, amit bárki bármikor elkezdhet. Ehhez szinte semmilyen felszerelés nem kell csak egy jó futócipő, és már indulhatunk is. Fontos, hogy eleinte ne várjunk el sokat magunktól, hiszen a testünk fokozatosan fog átállni, ahogy bővül tüdőkapacitásunk, nőnek az izmaink , úgy bírunk majd egyre hosszabb távot lefutni. Futás közben ne álljunk le teljesen: pihenésképpen inkább gyalogoljunk. Érdemes a futás előtt bemelegítenünk: lábkörzéssel, nyújtómozdulatokkal elkerülhetők az izmok vagy a boka sérülései. Tovább: “Hatékony alakformálás otthon is” »

korábbi bejegyzések »
?>