Kategóriák

Ajánlat



Diéták

Hirdetés


Hogyan fogyjunk le gyorsan, biztosan 2012-ben?

A hormonok közül a testzsír tárolásában a legfontosabb szerepet az inzulin játssza, melyről nyilván te is hallottál már, ha máshol nem, akkor a vércukorszint szabályozásával kapcsolatban.

A vércukorszint szabályozása mellett az inzulin fontos szerepet játszik a zsírsejtek gyarapodásában. A vércukorszint figyelembevételével ugyanis az inzulin adja ki az utasítást arra is, hogy a zsírsejtek gyarapodjanak, tárolják a testzsírt.

Ezen kívül az inzulin adja ki a parancsot a zsírsejteknek arra is, hogy tárolják a zsírt és ne engedjék azt ki magukból.

A mai modern étrenddel gyakorlatilag folyamatosan magasan tartjuk szerveztünk inzulin szintjét, ami folyamatos zsírfelhalmozódást okoz szervezetünkben és így súlygyarapodáshoz és elhízáshoz vezet.

Ha tehát túlságosan sok zsírt tárol szerveztünk, akkor biztosan nem megfelelő szervezetünkben az inzulin szint.

Hogyan csökkentsük az inzulinszintet

Amikor szénhidrátot fogyasztunk, akkor az különböző cukrokra bomlik emésztő rendszerünkben, mint például a glükóz, mely a véráram segítségével jut el a sejtekhez és az inzulin segítségével épül be például a a zsírsejtekbe.

Mivel a szénhidrátok emelik leginkább az inzulin szintet, ezét a szénhidrát szegény diéta segítségével az inzulinszint is lemegy, ami fogyáshoz vezet.

Ez azért van, mert az inzulin szint csökkenésével nem csak a zsírsejtek fölösleges épülése áll meg, de a a zsírsejtek az inzulin hiánya miatt képesek lesznek leadni a zsírt magukból, melyet aztán szervezetünk energiává éget majd el.

Az alacsony inzulinszint miatt testünk számára hirtelen elérhetővé lesz egy csomó testzsír, amit energiává égethet el. Amikor ez folyamat beindul, akkor szervezetünk rájön, hogy rengeteg üzemanyag áll rendelkezésére és, hogy nem kell annyi táplálékot fogyasztanunk.

Következésképpen agyunk csökkenti az étvágyat, aminek következtében elkezdődik a fogyás annak ellenére, hogy nem viszünk be szervezetünkbe kevesebb kalóriát, amíg alacsonyan tartjuk a bevitt szénhidrát mennyiségét.

Kutatók megállapították, hogy az alacsony kalória bevitellel operáló diéták esetén a fogyáshoz jelentősen korlátozni kell a kalória bevitelt, míg a szénhidrát szegény étrend esetén a fogyás úgyis elérhető, ha rendszeresen jóllakásik esszük magunkat a szénhidrát szegény táplálékkel.

Másrészt kimutatható, hogy a szénhidrát szegény diétával a súlyvesztés gyorsabban bekövetkezik. Ráadásul a diéta során nem kell folyamatosan éhezni sem és nem kell állandóan a kalóriákat sem számolni.

Az alábbi diagram egy 24-hetes vizsgálat eredményét mutatja, melyben 53 túlsúlyos nő vett részt. A kutatók összehasonlították a testsúly változását alacsony kalória bevitelű diéta és alacsony szénhidrát bevitelű diéta esetén. A grafikonról jól látható, hogy az éhezés nélküli alacsony szénhidrát bevitelű diéta esetén a fogyás sokkal intenzívebb, mint a kalória megvonásos fogyókúránál, ahol rendre éhségérzet is párosult a diétához.

szénhidrát-mentes-diéta

Mindegy mit eszünk, ha alacsony szénhidrát tartalmú az étel, minden esetben a fenti eredményt érhetjük el kitartásunkkal.

Az alacsony szénhidráttartalmú diéta sok más egyéb mutatót is javít szervezetünkben a fogyás mellett. Javítja a vércukor az inzulin és a koleszterin szintet, jótékonyan hat triglicerid szintre és nem utolsó sorban sokkal nagyobb zsír veszteséget, azaz fogyást okoz, mint a az alacsony zsírtartalmú étrendek.

Az alacsony szénhidráttartalmú diéta valószínűleg a legjobb megoldás akkor is, ha 2-es típusú diabéteszt szeretnénk visszafordítani.

Bármit is gondolsz a szénhidrát szegény diétáról, ez a fogyókúra egyáltalán nem nehezebb, mint a többi diéta, amivel manapság találkozhatsz.

A fenti kutatás kimutatta azt is, hogy az úgynevezett compliance (azaz a diétában való kitartás) is lényegesen jobb a szénhidrát szegény diéta esetén a többi diétához viszonyítva, ami nem csoda, hiszen  a fogyókúra során ebben az esetben nem kell állandóan éhezned és mindig keveset enned.

Tudományos tény, hogy a szénhidrát bevitel csökkentése és így az inzulin szint csökkentése a legegészségesebb, legegyszerűbb és leghatékonyabb módja annak, hogy megszabaduljunk fölösleges testzsírunktól.

A csökkentett szénhidrát bevitelben résztvevő diétázók számos egyéb kedvező folyamatról is beszámolnak az egészségi állapotukkal kapcsolatban. Feszesebb és tisztább lett a bőrük, csökkent a pattanások mennyisége és sokkal energikusabbaknak érezték magukat a diéta alatt, mint korábban.

Az egyetlen dolog, amire folyamatosan oda kell figyelni az nem más, mint a szénhidrát bevitel korlátozása.

A szénhidrát diéta alatt nem kell számolnod a kalóriákat, de ha akarod, akkor még ezzel is kiegészítheted a fogyókúrád, mert így könnyebben kalkulálható, hogy mennyi idő alatt mennyit fogsz lefogyni. Érdemes napi 1000 kalóriával csökkentened a táplálék bevitelt ahhoz, hogy hetente 1 kg-mal csökkenjen testsúlyod.

Már tudjuk, hogy a bevitt szénhidrát mennyiségét kell csökkentenünk, de mennyi is legyen a bevitt szénhidrát mennyisége?

Tápanyag táblázatunk segítségével pontosan nyomon tudod követni a bevitt szénhidrát mennyiségét!

Tudnod kell, hogy a szervezetednek időre van szüksége ahhoz, hogy alkalmazkodjon a szénhidrát mentes élethez. Ahhoz, hogy beinduljon a zsírlebontás legalább 2-3 napnak el kell telnie. Ez az első 2-3 nap nem lesz kellemes számodra, de utána már szinte gyerekjáték lesz tartani a diétát.

 



?>