Kategóriák

Ajánlat



Diéták

Hirdetés


A halételek nem hizlalnak és egészségesek

halételekA fogyókúra folyamán hajlandóak vagyunk lemondani a húsfogyasztásról, pedig erre nincs szükség, hiszen vannak olyan húsételek is, amelyek nem hizlalnak, sőt kifejezetten jót tesznek a szervezetünknek!

A halfélékben, főként a lazacban, a szardellában és a heringben nagy mennyiségű omega-3 zsírsavak találhatóak. Természetesen más halfélékben is fellelhető ez az értékes zsírsav, de kisebb mennyiségben. A szervezetünknek szüksége van az omega-3 zsírsavakra. Ha ezekből bőven juttatunk a szervezetünkbe, nagyobb eséllyel megelőzhetjük a szív- és érrendszeri megbetegedések kialakulását.

Hetente legalább két-három alkalommal kellene halat fogyasztanunk. A halhús nem csak omega-3 zsírsavakban gazdag, hanem más fontos vitaminok is megtalálható benne. A-, D-, illetve a B1-, B2-, B12- vitaminok találhatóak leginkább a halakban, amelyek elengedhetetlenek a testünk jól működéséhez.

A halhús kalóriatartalma is alacsony, ezért nyugodtan fogyaszthatjuk fogyókúra folyamán is, vagy ha az alakmegőrzés a célunk.

A halat nem csak sütve lehet elkészíteni, számtalan ínycsiklandó ételt készíthetünk halhúsból, csak egy kis fantáziára van szükségünk. A halas tészta, vagy halas pizza a gyermekeknek is ízleni szokott. Készíthetünk rántott halat, hallevest, vagy grillezett, párolt halat is. A mediterrán konyhában nagy hagyományuk van a halételeknek, ezért számtalan receptet találhatunk, amelyeket érdemes kipróbálni!

A fűszerezés is nagyon fontos! A halételeket nem csak sózni-borsozni lehet. Használhatunk zöld fűszereket is, mint például rozmaringot, vagy ánizst, de a citrom is remek ízűvé varázsolja ezeket a húsokat.

Sokan úgy vélik, hogy nem egyszerű beépíteni az étkezésünkbe a halfogyasztást. Ez csak akkor van így, ha nem próbálunk ki más receptet, csupán a sült halat kínáljuk a családnak. Reggelire, vagy tízóraira készíthetünk halkrémet, amely nagyon finom és tápláló. Akár halas szendvicset is készíthetünk, grillezett, vagy rostonsült hallal.

A halhúst pácolhatjuk is, így még ízletesebb ízű ételeket készíthetünk belőle. A nyaralás ízeit is az asztalunkra varázsolhatjuk, csak az interneten fellelhető sok recept közül kell válogatnunk.

Érdemes minél több halételt fogyasztani, így nem csak megőrizhetjük a karcsúságunkat, de az egészségünkért is tehetünk valamit! A zsíros húsok helyett sokkal egészségesebb, ha ezeket a kalóriaszegény és finom húsokat választjuk a mindennapjaink folyamán!



?>