Kategóriák

Ajánlat



Diéták

Hirdetés


Fontos tanácsok, amelyek megfogadásával sikeres lehet egy fogyókúra

sikeres fogyókúra

A világhálón ma már számtalan fogyókúrás módszerről és biztos fogyással kecsegtető, fogyasztószerről olvashatunk. Ennek ellenére azonban, az elhízottak nagy százaléka mégis képtelen lefogyni. Most összegyűjtöttünk néhány olyan hasznos tanácsot, amelyek segíthetnek abban, hogy a diétánk sikeressé váljon.

Nagyon fontos, hogy a nap folyamán elegendő mennyiségű folyadékot vegyünk magunkhoz!

Ha úgy érezzük, hogy nem bírjuk tovább chips vagy édesség nélkül, ne nyúljunk rögtön a „bűnös” dolgok után. Igyunk meg inkább egy nagy pohár szénsavmentes ásványvizet, vagy csapvizet. Sokszor már ez is elegendő az étvágy csillapítására. Ennek az az oka, hogy az agyunk által küldött szomjúságérzetet hajlamosak vagyunk éhségként azonosítani, amelynek következtében feleslegesen viszünk be kalóriát a szervezetünkbe. Ha sima, buborékmentes vizet nem szívesen fogyasztunk, akkor érdemes lehet cukormentes teát kortyolgatni a nap folyamán. Erre alkalmasak a különböző gyógyteák, amelyek kellemes aromájuknak köszönhetően, akár ízesítés nélkül is fogyaszthatóak, sőt a zöld tea is hatékony segítőnk lehet egy fogyókúra során.

Nem szabad teljesen lemondani a kedvenc ételeinkről!

A finom fogások utáni állandó sóvárgás következménye rendszerint az, hogy 2-3 nap önsanyargatás után, feltépjük a hűtőajtót és felfalunk mindent, ami a kezünk ügyébe kerül. Ezért ne vonjunk meg magunktól semmit. Célravezetőbb lesz, ha mindenből eszünk egy keveset. Ha csokit kívánunk ne a már megszokott egy táblányi mennyiséget fogyasszuk el, hanem csupán 2-3 kockát belőle. Ha süteményt szeretnénk enni, akkor együnk. De mindig a mennyiségen van a legnagyobb hangsúly.

A nap folyamán több, kisebb étkezést iktassunk be!

Sokan félreértelmezik a fogyókúra fogalmát. A fogyókúra nem azt jelenti, hogy koplalnunk kell. Sőt! A rendszeres étezés roppantul lényeges, hogy az anyagcsere folyamatok ne lassuljanak le. Ha az anyagcserénk rendben van, akkor a fogyás is jobban fog majd menni. Az anyagcsere lassulását naponta több, ám kisebb mennyiségű étel elfogyasztása által akadályozhatjuk meg. Rendszeresen reggelizzünk, tízóraizzunk, ebédeljünk, uzsonnázunk és vacsorázzunk. Számos tanulmány bebizonyította már, hogy akik naponta négyszer-ötször fogyasztanak kisebb mennyiségű ételt, azok sokkal jobban be tudják tartani a fogyókúrát, és nem tör rájuk estefelé, a sokak által ismert kínzó éhségérzet sem. A mérték azonban itt is nagyon fontos! Mindig kis mennyiségű ételt fogyasszunk el. A napi kalória bevitelünket osszuk el 4-5 részre, úgy, hogy a reggeli legyen a legbőségesebb étkezés, estére pedig már csak könnyű, minimális kalóriát tartalmazó ételeket fogyasszunk.

Figyeljünk oda a fehérjebevitelre és a megfelelő mennyiségű rostok elfogyasztására is!

A rostbevitel rendkívül fontos egy fogyókúra során. A rostok ugyanis, a gyomrunkban telítettség érzést keltenek, a bélrendszerünkben pedig elősegítik az emésztési folyamatokat, így az anyagcserénkre is jótékony hatással vannak. A fehérjék fogyasztása több okból is fontos a szervezetünk számára. A fehérjék ugyanis amellett, hogy kiválóan eltelítenek és hosszabb ideig keltik a jól lakottság érzését, az izmaink megtartásában is segítséget nyújtanak. Az izmaink „építőelemei” ugyanis a fehérjék. Ha nem viszünk be elegendő fehérjét, akkor a szervezetünk elkezdi lebontani a saját fehérjéit, vagyis az izmokat. Ennek elkerülése érdekében, minden étkezésre igyekezzünk elegendő mennyiségű, egészséges fehérjét fogyasztani. 



?>