Kategóriák

Ajánlat



Diéták

Hirdetés


Fogyókúrára vagy alakformálásra van szükség?

fogyókúraA fogyókúra és az alakformálás között hatalmas a különbség. Sok esetben azonban nem vagyunk vele tisztában, hogy mire is van szükségünk, így azt sem tudjuk eldönteni, milyen jellegű mozgás mellett döntsünk.

Fogyókúrára akkor van szükségünk, ha több kiló felesleg van rajtunk. Amennyiben a plusz kilók aránytalanul oszlanak el a testünkön, természetesen alakformálásra is szükségünk lesz, bár a diéta és az aktív sport közben változni fog az alakunk. Ilyenkor még nem sok értelme van önmagában az alakformáló tornának, hiszen hiába lesznek szép és feszes izmaink, amíg azokat zsírpárnák fedik. Tehát először a súlyfeleslegtől kell megszabadulnunk, ezt követően formálhatjuk az alakunkat.

Amennyiben nagyobb súlyfölöslegtől kell megszabadulnunk, érdemes kíméletes diétát választanunk. Csökkentsük a napi kalóriabevitelt, de minimum 1300 kalóriát tartalmazzon a napi étrendünk! Az aktív mozgásra is fektessünk hangsúlyt, különben a bőrünk striássá és narancsbőrössé válhat. Nem az a cél, hogy hirtelen minél több kilót leadjunk, hanem az, hogy hosszútávon megőrizzük a súlyunkat és ne kelljen a jojó effektus miatt szenvednünk. Amikor már láthatóvá válik a fogyókúra eredménye, akkor érdemes neki kezdenünk az alakformáló tornának is.

Az alakformálás leginkább akkor szükséges, amikor csak kisebb súlyfelesleggel küzdünk. Vagy ha csak a testünk egyes pontjaival vagyunk elégedetlenek, például vastagabbak a combjaink, vagy nagyobb a fenekünk, mint azt szeretnénk. Ilyenkor nem feltétlenül kell szigorú fogyókúrába kezdenünk, az is elegendő, ha heti rendszerességgel alakformáló tornát végzünk. Természetesen ha emellett még valamilyen kardióedzést is végzünk, mondjuk futunk, vagy úszunk, akkor az eredmény sokkal látványosabb és gyorsabb lesz! A diéta nem szükséges 2-3 plusz kiló esetében, ha rendszeresen sportolunk, de a kalóriabevitelre ettől függetlenül nem árt ha figyelünk. Kerüljük az édességeket és a lisztes pékárukat, így könnyebben elérhetjük a kívánt testalkatot anélkül, hogy megterhelő fogyókúrába kellene kezdenünk!

Most, hogy már tudjuk mikor van szükségünk alakformálásra és mikor fogyókúrára eldönthetjük, hogy milyen mozgásformát válasszunk. A futás és más intenzív sporttevékenység minden esetben jót tesz a testünknek, akár súlyfelesleggel küzdünk, akár csak az alakunkat szeretnénk megőrizni. Érdemes az aktív mozgás mellett döntenünk, így hosszútávon csinosak maradhatunk és nem kell folyamatosan a fogyókúrák miatt szenvednünk.



?>