Kategóriák

Ajánlat



Diéták

Hirdetés


Fogyókúra diéta nélkül

fogyókúra

Sokan tapasztaltuk már magunkon, hogy amikor fogyókúrába, diétába kezdünk, akkor szinte semmi máson sem jár az eszünk, csak azon, hogy mit is kellene ennünk. Az étkezéssel foglalkozó szakemberek éppen ezért sokszor javasolják a fogyókúra helyett azt, hogy az önkínzás helyett válaszunk más utat, próbáljunk meg egészségesebben, könnyedebben táplálkozni, felejtsük el a fogyási kényszert és élvezzük, hogy olyan ételeket eszünk, amelyek segítségünkre lesznek majd hosszabb távon elérni és fenntartani az áhított súlyunkat.

Sokan esnek abba a hibába, hogy szinte dekagrammra meghatározzák maguknak egy fogyókúra előtt, hogy milyen súlyt szeretnének elérni. Pedig minden ember számára az ideális súly egy tartomány, amin belül teljesen normális ha felszedünk vagy éppen leadunk magunkról 1-2 kilót. Amikor tehát elhatározzuk, hogy változtatunk életmódunkon annak érdekében, hogy kisebb terhet kelljen megmozgatnunk minden egyes lépésünknél mindenképpen vegyük figyelembe célunknál a számunkra egészséges testsúly zónát, amelyen belül már jól érezhetjük majd magunkat. Meglátjuk majd, ha a fogyást nem kínszenvedésnek éljük meg, hanem tudunk örülni a legkisebb eredményünknek is, akkor egyrészt könnyebb lesz megtenni a további lépéseket és a környezetünktől is több pozitív visszajelzést kapunk majd, ha nem azt látják rajtunk, hogy folyamatosan szenvedünk a kilók leadásával, hanem azt, hogy milyen jókedvünk van attól, hogy szép lassan megszabadulunk a fölöslegünktől.

Mindenképpen érdemes átgondolnunk illetve észben tartanunk az alábbiakat miközben megpróbáljuk ledobni kilóinkat:

  1. Sokkal fontosabb a jól megtervezett és rendszeresen végrehajtott testmozgás ahhoz, hogy elérjük célunkat, mint a nyögvenyelősen. kínkeservesen betartható étrend.
  2. Ahhoz. hogy le tudjunk fogyni el kell fogadnunk, hogy mindenképpen meg kell változtatni valamit az életünkben. Törekedjünk arra, hogy kis lépésekben reális célokat tűzzünk ki magunk elé! Készüljünk fel lélekben arra, hogy több mindent is meg kell majd változtatnunk az életünkben célunk eléréséhez. Ne ragaszkodjunk görcsösen egy úthoz, legyenek alternatív útvonalaink célunk eléréséhez!
  3. Mielőtt nekiállunk a nagy változtatásnak egyértelműen fogalmazzuk és vizsgáljuk meg motivációnkat.  Ne pusztán azért akarjunk karcsúbbak lenni, mert valaki célzást tett erre, hanem minden porcikánkban érlelődjön meg bennünk az elhatározás a fogyásra. Mind mentálisan, mind testileg készítsük fel magunkat a nagy útra, mert enélkül már a hosszú út  elején elveszíthetünk egy-egy csatát és nem nyerhetjük majd meg a “háborút”.
  4. Ne csak tiltásokra építsük fel a fogyókúránkat, mert nagyon kevés ember képes arra, hogy hosszú időn át, akár egy életen át szigorú szabályok betartása mellett éljen. Sokkal természetesebb emberi reakciónk az, amikor egy idő után titokban megpróbáljuk kijátszani a tiltásokat, megpróbálunk kitörni a korlátok közül, ami a fogyáshoz vezető úton komoly problémákat jelenthet nekünk.

A fogyáshoz vezető úton számos természeten anyag, praktika, fortély lehet segítségünkre. Ezekből próbáltunk meg jó néhányat összegyűjteni a továbbiakban.

Illóolajok

Fogyókúránk során az egyik legnehezebben elviselhető dolog, amikor nagyon megkívánunk valami nassolni valót. Ebben az esetben két illóolajat is segítségül hívhatunk a kívánalom csökkentésére.

Zsírégető, lipolitikus bioanyagok

Elméletileg az emberi szervezetben a zsírok körforgásban lehetnének, de vélhetően a sokféle civilizációs hatásnak köszönhetően nagyon sokunk szervezetében ez a körforgás nem megfelelően működik és csak halmozzuk, halmozzuk szervezetünkben a zsírt mindenféle nem kívánatos külsőleg is sajnos jól látható formában. A zsíranyagcserénknek ebben az esetben csak az egyik fele működik jól, nevezetesen a zsírfelhalmozás. Ahhoz, hogy az elfekvőben lévő zsírt újra bevigyük az anyagcsere körforgásba jó néhány  zsírégető anyagot hívhatunk segítségül.

Ne tiltsuk el magunktól az édességet sem!

Manapság egyre elterjedtebb nézet, hogy a fogyókúra alatt sem szabad eltiltani magunkat semmitől. Persze ez nem azt jelenti, hogy tábla számra tömhetjük magunkba a csokoládét, hiszen egy kockányi csokival is kielégíthetjük néha vágyunkat és ettől még nem kell, hogy rossz legyen a lelkiismeretünk. Az emberi természetből fakadóan a tiltott dolgok utáni vágyakozás  ellenkezője is igaz. Ha valami természetesen elérhető számunkra, akkor megszűnik az epekedés és még a lemondás, esetleg teljes mellőzés is könnyebben megy az édességnek fogyókúránk alatt.

Törekedjünk a finom és könnyű ételek fogyasztására!

Sajnos a legalattomosabb hizlaló a tévhittel ellentétben nem a cukor és nem a sok bevitt kalória, hanem a rejtőzködő zsír, ami nem is gondolnánk, hogy mennyi kész ételben, élelmiszerben bújik meg. Hiába kenünk a kenyerünkre vékonyabb réteg vajat, hiába nem esszük meg a zsírosabb részeit a húsnak, ha nem ügyelünk arra, hogy az elrejtőző zsírt ne vegyük magunkhoz. Érdemes tehát alaposan megválogatnunk az élelmiszereket és bevetnünk esetleg olyan praktikákat, hogy a szendvicsünkre inkább mustárt teszünk, a saláta öntetünknél spórolunk az olajjal és az ételek készítéséhez is olyan edényeket használunk, amelyeknél kevesebb zsiradék is elég az elkészítéshez.

Különösen tartsunk mértéket az alkoholos italoknál!

Habár nem tilos az alkohol fogyasztása sem, de ha fogyókúrázunk, akkor jól jegyezzük meg, hogy ha alkoholos italt fogyasztunk, akkor minden más mellé fogyasztott ételhez képest szervezetünk elsődlegesen az alkoholban található cukrokat égeti el, ami azt jelenti, hogy minden más, amit az alkohol mellé elfogyasztunk szépen a zsírraktárainkba a vándorol. Igyekezzünk tehát az alkoholt esetleg gyümölcskoktéllal, vagy teával, limonádéval pótolni!

A több étkezés kevesebb!

Talán nem is gondolnánk, hogy a túlsúlyos emberek közül milyen sokan vannak azok, akik lényegesen kevesebb táplálékot vesznek magukhoz, mint normál testalkatú társaik mégis híznak. Ha valaki belekerül a fogyókúrának abba a csapdájába, hogy rendszeresen megvonta magától a táplálékot a fogyás érdekében, akkor sajnos egyben meg is tanította saját szervezetét arra, hogy az elfogyasztott minimális mennyiségű táplálékból is tudjon raktározni. Ez az oka annak, hogy átmeneti koplalás abbahagyása után iszonyatos hízásba kezdhet valaki ha visszaáll a normális étrendre. Ezért azt javasoljuk, hogy rendszeresen lássuk el szervezetünket táplálékkal, azaz étkezzünk naponta ötször egyenletes elosztásban. Reggelire próbáljunk meg teljes kiőrlésű lisztből készült kenyeret enni valami sovány feltéttel, ebédre válasszunk egy jó nagy adag salátát, estére pedig ehetünk akár halat valamilyen tésztafélével vagy burgonyával is. Köztes étkezéseknél pedig igyekezzünk gyümölcsöt enni, hogy szervezetünk folyamatosan abban a hitben legyen, hogy elegendő táplálékot biztosítunk számára így szükségtelen a folyamatos raktározás, azaz a zsírpárnák képzése.

 Hogyan maradhat feszes, rugalmas a bőrünk, ha közben kifogyunk belőle?

Az alábbi praktikák segítenek majd bennünket abban, hogy bőrünk is optimális állapotban legyen a fogyókúra alatt és után is. Nem mellékesen kényeztetjük is közben magunkat, ami különösen jól eshet a fogyókúrás időszakban a lelkünknek is.



?>