Sportolók diétája

sportolók diétája

A sportolók táplálkozásának 10 aranyszabálya

A kosár üres. Vásárláshoz kattintson ide!

  • Küldés A
  • Keresse dietetikus szakértőnket a honlapunkon elérhető étrendekkel kapcsolatban!
  • Max fogyás 7 hét alatt
  • A legjobb fehérjeforrás a hal, baromfi, tojás.
  • Angyal Viktória, a Sportorvosi Központ sport dietetikusa szerint az állóképességi sportot űzőknek még ennél is fontosabb, hogy kialakítsák a teljesítményt optimalizáló táplálkozási szokásokat.
  • Fogyás varázslatok

A sportolók táplálkozásának 10 aranyszabálya 1. Tiszta víz: gyakran megfeledkezünk róla, hogy a víz az egyik legfontosabb fogyókúra műhold. A sportolóknak fokozottan figyelniük kell arra, hogy még szomjúságérzet kialakulása előtt pótolják a sportolók diétája. A szomjúság legjobban ivóvízzel oltható.

sportolók diétája

Fokozott aktivitást követően edzés, verseny, szélsőséges időjárási körülmények ideális esetben azonban izotóniás italok javasoltak, amelyek az elvesztett elektrolitok gyors pótlását teszik lehetővé. Energizáló izotóniás sportitalpor, mely Laktóz- glutén- és fruktózmentes! Sportoláskor gondoskodni kell a megfelelő minőségű és mennyiségű szénhidrátról.

Sportolók étrendje: a jobb eredmény érdekében

Ezek késleltetik a fáradást, és erőt adnak az edzéshez! Alacsony zsírtartalom: a zsírfogyasztás csökkentését tűzzük ki célul. A szükségesnél rendszerint több zsírt fogyasztunk: egyrészt sok, különben egészséges ételben is magas a zsírtartalom olajos magvakban, diófélékbenmásrészt az ételkészítés során is sok zsiradékot használunk.

Esszenciális zsírsavak: biztosítsuk a megfelelő mennyiségű esszenciális zsírsav bevitelét. A többszörösen telítetlen zsírsavakat linol- linolén- és sportolók diétája a táplálékunkból kell fedeznünk, mivel a szervezetben nem tudnak képződni.

Menü Sportolók étrendje Amióta sport, testedzés létezik, azóta keresik edzők és sportolók a választ: hogyan lehetnének eredményesebbek? Eleinte csak az edzés mennyiségi növelésében látták az eredményesség titkát, később rájöttek, hogy a terhelés és a pihenés egymáshoz való viszonya, az intenzitás optimalizálása, vagyis a minőségi munkavégzés még jobb teljesítményt eredményez. Ma már tudjuk azt is, hogy a helyes táplálkozás kialakítása is sokszorosan megtérülő befektetés lehet. A sportolók jelentős része ún.

A fehérjeszükséglet rendszeres sportolás során nem nő olyan mértékben, mint az a köztudatban van. Az izomzat gyarapodását nem a fehérje, hanem az energiafelvétel limitálja.

sportolók diétája

Több izom és több erő csak edzéssel nyerhető. Alacsony cukortartalom: éljünk alacsony cukortartalmú étrenden. A gyári gyümölcslevek, üdítő italok, befőttek és lekvárok mind magas cukortartalmúak. Alacsony sótartalom: vigyázzunk a nehezen észrevehető sótartalomra.

A savanyúságok, konzervek, levesporok, sajtok, pékáruk és készételek sok sót tartalmaznak!

Sportolók étrendje

Változatosság, azaz ne együk ugyanazt napról napra! Egy sportolónak kb. A kiegyensúlyozottság öt—tíz napon belül érvényesüljön, nem minden étkezésnél vagy egyetlen napon.

Legyünk rugalmasak táplálkozásunkban, kiegyensúlyozott étrend változatossággal érhető el! Találjuk meg a helyes mértéket az étrend-kiegészítők fogyasztásában! Az engedélyezett, közel ezer étrend-kiegészítő, illetve a megengedett teljesítményfokozók között nem könnyű eligazodni.

A 4 napos ciklusból álló diéta - sportolóknak

Tudjunk ellenállni az egyre több, rövidtávon sikerrel kecsegtető ígéretnek, és szemfényvesztő reklámnak! Kerüljük az ún. Ne töltsünk ócska üzemanyagot egy Ferrariba!

sportolók diétája

Fontos információk