Kategóriák

Ajánlat



Diéták

Hirdetés


Túlevés vezet az elhízáshoz!

túlevésSokan nincsenek tisztában vele, hogy vajon mitől híznak. Általában csak arra figyelünk, hogy ne együnk kalóriadús ételeket, de a mennyiségeket már kevésbé tartjuk szem előtt.

Hiába eszünk kalóriaszegény ételeket, ha hatalmas adagokat fogyasztunk el. A gyomrunk hozzászokik a nagy mennyiségű táplálékhoz, ezért kitágul. Így folyamatosan több ételt fogyasztunk el, mint amire a szervezetünknek szüksége lenne.

Amikor például tévénézés közben eszünk, vagy csipegetünk nem is figyelünk oda, hogy még éhesek vagyunk-e. Egyszerűen csak jól esik csipegetni. A gyomrunk viszont erre csak úgy képes reagálni, hogy tágul, így egyre több táplálékra lesz szükségünk, ahhoz, hogy jóllakottnak érezzük magunkat.

A rendszertelen evés is komoly gondokat okozhat. Ha egész nap nincs időnk enni, csak éppen nassolunk egy kicsit, akkor este mikor hazaérünk jól bevacsorázunk. Az esti evés már önmagában is hizlal, főként ha nagy adag ételről van szó.

Ha nem szeretnénk a túlevés következtében elhízni, vagy szeretnénk visszanyerni az alakunkat, figyeljünk a mennyiségekre! Nem kell rögtön a felére csökkentenünk az étel adagjainkat, hiszen akkor hamar ránk törne az éhségérzet. Viszont fokozatosan meg lehet szokni a kisebb adag ételeket! A gyomor egy kis idő után reagál és összeszűkül.

A kitartás nagyon fontos! Ne essünk kísértésbe, mert a „csak még egy falat” mivel annyira finom az adott sütemény, rögtön meglátszik a csípőnkön! Érdemes lassanként elkezdeni csökkenteni a megszokott ételmennyiséget, a kifogások és a halogatás, miszerint „majd holnaptól nekikezdek” nem vezetnek eredményre!

Ha súlyproblémákkal küszködünk, akkor figyeljünk oda és a lisztes ételeket, valamint a zsíros húsokat mellőzzük inkább az ebéd során. A salátából elfogyaszthatjuk a megszokott adagot, vagy ha eddig nem éltünk vele, ideje most elkezdeni!

Az éhségérzet naponta többször ránk fog törni, hiszen ha nem fogyasztjuk el a megszokott étel mennyiségünket eleinte a jóllakottság érzetet sem érjük el. Fogyasszunk minél több rostos finomságot, mivel ezek laktató hatásúak!

Amikor kísértésbe esnénk, igyunk meg egy nagy pohár szénsavmentes ásványvizet! Étkezés előtt is ihatunk egy-egy pohár vizet, hogy telítődjön a gyomrunk és kevesebb táplálékra legyen szükségünk!

Csökkentsük fokozatosan az étel adagjainkat és a plusz kilókkal nem lesz többé gondunk! A gyomrunk hálás lesz érte, ha kíméljük és az esetleges emésztési problémáink is megoldódnak!



?>