Tudományosan bevált módszerek a fogyás

tudományosan bevált módszerek a fogyás

Szöveg: Csaba Orsolya Frissítve: Istock Életmódváltás, fogyás, futás - sokak céljai A táplálkozáson és a sporton kívül.

3 tényező, ami segítheti vagy gátolhatja a fogyást | Futásról Nőknek

Közismert tény, hogy a fogyás hogyan lehet karcsú és éget zsírt alappillére a kiegyensúlyozott étrend és a rendszeres sport. Ezek mellett azonban vannak olyan tényezők is, amik szintén befolyásolják a fogyás és súlymegtartás sikerét. A másik típus a feszültség miatt stresszevésbe kezdés legtöbbször nem éppen egészséges nassonivalókből falatozik, sokkal inkább olyan vigasztaló ételekből, mint a csoki, a chips, a süti, a gyorsételek és így tovább.

Sajnos az utóbbi típusból vannak többen A stressz megnöveli a szervezetben a kortizol termelődését, ez vezethet a túlevéshez, és ezáltal a túlsúlyhoz, valamint az elhízáshoz.

tudományosan bevált módszerek a fogyás

Aki stresszevő, azt tapasztalhatja ilyenkor, mintha elvesztené a kontrollt az étvágya és az evés felett. Mi a stressz?

A 8 legjobb diéta fogyáshoz- íme a leghatékonyabb diétás módszerek gyors fogyáshoz

A tudományos megfogalmazás szerint a szervezet nem specifikus reakciója minden olyan ingerre, ami kibillenti az eredeti egyensúlyából, és alkalmazkodásra kényszeríti egy kis érdekesség: a stresszelméletet Selye János, azaz Hans Selye orvos-kutató dolgozta ki még a A kutatások szerint az akut és a krónikus stressz hatással tudományosan bevált módszerek a fogyás a táplálkozási szokásainkra oly módon, hogy gyakrabban nyúlunk a cukros vagy zsíros ételekhez, akkor is eszünk, amikor valójában nem is vagyunk éhesek — a stressz következtében nehezebben tudjuk megkülönböztetni a valódi éhséget a sóvárgástól —, és jóval több kalóriát viszünk be, mint amennyire valójában szükségünk van.

A stresszt teljesen megszüntetni az életünkben nagyon nehéz, viszont akad pár technikaami segíthet megbirkózni ezzel a problémával. Azaz egy negatív stresszreakció helyett egy pozitívat választunk. Izzad ki magadból!

  1. A leggyorsabb és leghatékonyabb fogyás módja gyors fogyókúra, gyors fogyás módszer
  2. Csípő zsírégetés
  3. 10 tudományos módszer, hogy örökre megszabadulj a felesleges zsírtól
  4. Tartson be 7 szabályt és fogyjon egy hét alatt 4,5 kilót
  5. A 8 legjobb diéta fogyáshoz- íme a leghatékonyabb diétás módszerek
  6. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!
  7. 9 eszméletlenül szuper fogyasztó módszer, ami emberek millióin segített már! 9 módszer a fogyáshoz

Nem lehet elégszer ismételni, hogy a stressz elleni küzdelemben a testmozgás az egyik legerősebb fegyver. Ezt is olvasd el! Így gyógyítja a futás a lelkedet!

tudományosan bevált módszerek a fogyás

Relaxációs technikák. Meditáció, jógalégzőgyakorlatok és persze van még jó pár relaxációs módszer: mindegy, hogy melyiket választod, az a lényeg, hogy rendszeresen helyet kapjon az életedben a tudatos relaxáció.

Ha fogyni szeretnél, akkor kezdésképpen el kell gondolkodnod étrendeden. Ez manapság persze nem is kifejezetten nehéz feladat, hiszen megannyi hatékony fogyós diéta közül válogathatsz. A kérdés csak az, hogy melyiket érdemes választani. Ha belegondolsz, egy diétás étrend kiválasztásakor több szempontot is figyelembe kell venned, hiszen nem mindegy, hogy melyik milyen korlátozásokkal jár, mennyire fenntartható és hatékony, és hogy mennyire érzed jól magad tőle.

Ugyanúgy, ahogy az edzéseknek, a relaxációs gyakorlatoknak is érdemes meghatározni az időpontját a mindennapokban, és persze ezekhez a programokhoz is ragaszkodni kell. Ami még fontos, hogy ezeket a technikákat is gyakorolni kelltehát ha például nem sikerül rögtön az első meditáció során kellően elmélyült állapotba kerülni, az sem baj, az a lényeg, hogy ne add fel!

10 tudományos módszer, hogy örökre megszabadulj a felesleges zsírtól

A neten már számos vezetett meditációs gyakorlatot lehet találni. Nem baj, ha többször is kiesel, a lényeg, hogy visszatérj a hanghoz — egy idő után azt fogod tapasztalni, hogy egyre ritkábban kalandoznak el a gondolataid meditáció közben. Teljesen jogos érzés, hogy nem akarod állandóan a környezetedet terhelni a problémáiddal, de ha rendkívül stresszes időszakot élsz éppen, akkor a párod, a legjobb barátod, a testvéred vagy bárki, aki nagyon közel áll hozzád, biztosan a segítségedre lesz.

Ne félj megosztani a problémáidat! Néha már az is segít, ha csak pár mondatban leírhatod vagy elmondhatod valakinek, hogy mi bánt. Mindjárt külön is kitérek az egyik kedvenc témánkra, de bizonyára te is tudod, hogy a stressz ellen az egyik legjobb gyógymód a kielégítő mennyiségű és minőségű alvás.

A kellően kipihent szervezet jobban reagál a stresszre.

Nincs torna, nincs diéta: 7 bevált tipp a szenvedésmentes fogyáshoz! MME Diétázni nem könnyű: sok megszorítással és komoly odafigyeléssel jár egy-egy módszer követése, arról nem is beszélve, hogy milyen nehéz hosszú távon megtartani az egyszer nagy nehezen elért ideális testsúlyt.

Az alvás egy kiváló — és kalóriabevitellel nem járó — út a tisztább gondolatok és az átgondoltabb tervezés felé. Az életmódváltás során nincs is jobb érzés annál, mint amikor valaki megveregeti a vállunkat minden edzés, minden leadott kiló, minden kis részeredmény megvalósítása után. Ezek a pozitív visszajelzések óriási erőt adhatnak a folytatáshoz, legyen a cél akár a fogyás, akár a sportban való fejlődés, vagy mindkettő.

Nem is beszélve tudományosan bevált módszerek a fogyás, hogy a támogató közeg mennyit számít akkor, amikor nem mozdul a mérleg nyelve, vagy amikor hiába a szorgalom, egy időre megáll a fejlődés. Házastársbarát, testvér, kedves kolléga, akivel sok időt töltesz — bárki, akiben megbízol és számít a visszajelzése!

Mondd el, mi a célod!

Sokan vannak, akik néhány plusz kilóval kezdték az évet. Ezért amikor az idő szűkössége, a rutin és a fáradtság eluralkodik rajtunk, a fogyókúra és a testmozgás felfelé irányuló csata lehet.

Először is oszd meg a hozzád közel állókkal, hogy mi a célod. Hogy szeretnél egészségesebb életet élni, ehhez pedig szükség van az életmódváltásra. Ez az életmódváltás pedig nemcsak neked hoz majd pozitív változásokat, de mindenkinek, aki a környezetedben él. Mutasd meg, hogy szenvedélyes és elkötelezett vagy a terved iránt. Ha csoportban futsz, biztosan lepődtél már meg az órádat leállítva azon, hogy olyan tempót tartottál, amiről nem hitted volna, hogy képes vagy rá.

Hogyan lehet véglegesen elveszíteni a zsírt, Legjobb módszer a hónaljzsír elvesztésére

Fejtsd ki a részleteket! Sorold fel a szeretteidnek, hogy pontosan milyen változásokat szeretnél bevezetni az életmódodba, és ezek milyen konkrét lépésekkel járnak majd. Így a támogatóid is tudni fogják, hogy mely pontokon lehetnek a segítségedre. Nem kell szóló üzemmódban, magányos mártírként végigmenni a változás útján, őszintén mondd el, hogy mennyire fontos a támogatásuk, és azt is, hogy miért.

Amerikában készült egy felmérés, amiben egy 12 hetes testsúlycsökkentő program sikerességét vizsgálták. A család is nagyobb lelkesedéssel fogja támogatni az életmódváltást, ha olyan ételek kerülnek az asztalra, amik nem csak egészségesek, de az ő ízlésüknek is megfelelnek.

Igen, a kísérletezés eleinte talán kicsit időigényes, de szerencsére egy életmódváltó a famíliában minden családtag életébe és táplálkozásába pozitív és finom változásokat hozhat. Egyrészt azért, mert az senkinek sem árt, ha kikerülnek az üres kalóriákat cukrot, finomított szénhidrátot tartalmazó fogások a mindennapjaiból, másrészt azért, mert közös pontok az ízlésben mindig lesznek: hiszen a pizzáta tésztát, az édességeketsőt, még a tudományosan bevált módszerek a fogyás krumplit is el lehet készíteni egészségesebb, kalóriában szegényebb változatban!

Ha egy nő fut, a család is kedvet kap 3. Hiába változtatsz az étrendeden, hiába vágsz bele a rendszeres sportba, ha az alvás nem stimmel, állandóan akadályokba fogsz ütközni. Az amerikai National Sleep Foundation felmérése szerint ből 9 ember fontossági listáján az alvás valahol leghátul kullog Riasztó eredmény, pedig az alvás értéke egyszerűen felbecsülhetetlen.

Ha csak a fogyási célokat nézzük: a nem elegendő alvás fokozhatja az éhségérzetet, ezáltal túlevéshez vezethet. És talán mondanunk sem kell, hogy a sportteljesítményre is rettentően rossz hatással van, nem beszélve arról, hogy a sérülések, betegségek kialakulásának esélyét is megnöveli.

tudományosan bevált módszerek a fogyás

Az alvással kapcsolatos kutatásokból általánosságban arra az eredményre jutottak, hogy a napi 7 óránál kevesebbet alvók nagyobb eséllyel híznak el. Az elhízás ugyanis alvási apnoéhoz és ízületi problémákhoz vezethet, ezek pedig megakadályozzák az egyént az elegendő mennyiségű és megfelelő minőségű alvásban. Ördögi kör, igaz?

tudományosan bevált módszerek a fogyás

Mennyi alvásidő elegendő egy felnőtt ember számára? Simon Márta, neurológus-szomnológus szakorvos. Elképzelhető, hogy az illető órákat alszik, de ha nincs meg a napirendje, akkor a test nem tudja, mikor kerülhet mélyalvási fázisba, így az illető fáradtan, kimerülten fog ébredni.

Ezért nagyon fontos a napirend. Ha az eredmény az, hogy túlnyomó részt óránál kevesebbet, akkor ideje változtatni egy kicsit az alvási szokásaidon. Határozd meg az idejét. Ez kicsit hasonló, mint az edzésterv.

Az alvástervben benne van, hogy esténként mikor a fogyás leállítása elkezdeni készülődni a lefekvéshez, mikor van lámpaoltás, ami után már nincs telefonnyomkodás se!

Érdemes kialakítani az esti készülődés rituáléját és idejét, amihez ragaszkodni kell - így a folyamat egy idő után rutinná fog válni.

tudományosan bevált módszerek a fogyás

Fáradtság és túlevés. A kevés alvás és az ebből fakadó kimerültség ahhoz vezethet, hogy csökken a szervezetben a telítettségérzetért felelős hormon, a leptin szintje: leegyszerűsítve amikor alacsony a leptinszint, megnő az étvágy. Ha nagyon fáradtak vagyunk, mert előző éjjel alig aludtunk, napközben pedig rengeteg volt a teendő, akkor a normál adagú és összetételű vacsora elfogyasztása után gyakran előfordul a nassolás.

Van, akinek egy-két kocka magas kakaótartalmú étcsokoládé elmajszolása is segít ilyenkor. De ha nem, akkor érdemes egészséges nasikat választani, meghatározott mennyiségben: apróra vágott répát vagy pár szem korpás kekszet vagy pici maroknyi mandulát. Ha rád tör a nassolási roham, fogyaszd ezeket az ételeket komótosan.

Elhagyni az alkoholt és a koffeint. Aki keveset alszik és esetleg még alvásproblémákkal is küzd, annak az alkohol és a koffein nagy ellensége, ezért délután 2 óra után érdemes kerülni ezeket az italokat! Helyette kamillateát vagy növényi italokat pl. Az alkohol egyébként trükkös jószág, mert álmosnak érezheti tőle magát az ember, viszont jelentősen rontja az alvás minőségét és a másnap reggeli fizikai állapotot is. Mobil, tablet, laptop, számítógép OFF!

A közvetlenül az elalvás előtti rituálénk időszakában az elektronikai eszközöket lehetőleg már ne nézegesd. Igen, tudjuk, ez nagyon nehéz, de azt is kipróbálhatod kezdetben - amennyiben érint a dolog -hogy csak minden második estén nézegeted a telefont vagy a kedvenc sorozatodat lefekvés előtt, a többi napon maradsz a jó öreg könyvnél vagy egy kellemes meditációnál.

Fontos információk