Kategóriák

Ajánlat



Diéták

Hirdetés


Szénhidrát függők diétája

Szénhidrát diétaA fogyókúrák legnagyobb része tiltja a szénhidrátokat ez viszont sokaknak gondot okoz. Sokan sem tudnak egykönnyen lemondani a szénhidrátokról, ezért próbálják ki ezt a módszert, ami általában be is válik. A diéta lényege, hogy naponta egy alkalommal lehet szénhidrátot fogyasztani, akár süteményt is. Persze nem kell túlzásokba esni, ne válasszunk kalóriabombát, csak valamilyen könnyed finomságot.

Naponta három alkalommal lehet étkezni, így a tízórai és az uzsonna is tiltólistán szerepel. Naponta két alkalommal fehérjében gazdag ételeket kell fogyasztani és zöldségeket. A harmadik általunk választott étkezés pedig szénhidrát tartalmú lehet. Javasolt a reggelt szénhidráttal kezdeni, mivel így energikusan telik majd a délelőtt és nem tör ránk a farkaséhség még az ebéd előtt.

Ez a diéta sem való mindenkinek. Mivel napi két étkezés fehérje tartalmú kell legyen a magas koleszterinszintűek és a vese problémákkal küszködők inkább más módszert válasszanak. Ezt a módszert elvileg azért egyszerű betartani, mert napi egy étkezés állhat szénhidrátokból így kisebb a valószínűsége, hogy a fogyni vágyó feladná.

A mozgás viszont elengedhetetlen. Nincsenek nagy kikötések és elviselhetetlen szabályok, de mozogni azt kell. Heti három alkalommal legalább egy óra aktív sport javasolt. Mivel ebben az esetben nincs szó radikális kalóriaszám csökkentésről, a mozgás elengedhetetlen ahhoz, hogy látványos eredményeket érjünk el. A folyadékbevitel is nagyon fontos, legalább két liter szénsavmentes ásványvizet igyunk meg.

Azt ne feledjük, hogy csak napjában egy alkalommal ehetünk szénhidrát tartalmú ételt. Így a kávénkat, teánkat sem édesíthetjük kristálycukorral, helyette válasszunk egészséges cukorpótlókat mint például a stevia, vagy a kókuszcukor. A diéta akár 3-4 héten át is folytatható, amíg el nem érjük a kívánt eredményeket. Az első napokban lehetséges, hogy nem lesz egyszerű betartani a napi három étkezést, főleg azoknak akik hozzá vannak szokva a nassoláshoz. Néhány nap alatt viszont megszokja a szervezet és nem jelent majd problémát. A fehérjék mellé mindig fogyasszunk bőségesen párolt, vagy nyers zöldségeket, hiszen ezek telítettség érzetet adnak és feltöltik a szervezetet vitaminokkal. Az egészségügyi problémákkal küszködők számára ez a diéta nem ajánlott!



?>