Kategóriák

Ajánlat



Diéták

Hirdetés


Sporttal a stressz ellen

sportA rohanó életmód mindannyiunkra kellemetlen hatással van. A sok stressz hatás, amely nap mint nap ér bennünket, az idegeskedés, a kevés pihenés mind olyan tényezők, amelyek negatív irányba befolyásolják a hangulatunkat és nem tesznek jót a szervezetünk, az egészségünknek sem.

A stressz sajnos nem szüntethető meg teljesen, hiszen akaratunk ellenére is történnek olyan dolgok a mindennapok során, amelyek idegességet, stresszt váltanak ki belőlünk. Amennyiben nincs elég időnk pihenni, lazítani, de unjuk a feszültségeket, tehetünk a stressz ellen, mégpedig a sport segítségével!

A sport nem csak a szervezetünk számára jótékony hatású, de segít kikapcsolódni, ellazulni is! A sport hozzá kellene tartozzon a mindennapjainkhoz, hiszen az egészséges életmód egyik alapja a mozgás.

A sportolás során elterelődnek a gondolataink, a testünkre és az elvégzendő gyakorlatokra figyelünk. A sport sokak számára inkább kínzásnak tűnik, mint kikapcsolódásnak, pedig mindenki találhat olyan sport lehetőséget, amely a számára megfelelő. Akár a kardió edzések, az aerobik, a küzdősportok, vagy a jóga is tökéletes lehet. A vízrajongók úszhatnak, a túrázás kedvelői elkezdhetik a falmászást, de ha nem akarunk edzőteremben sportolni, akkor akár otthonunkban is elvégezhetünk néhány lazító gyakorlatot. A szobabiciklizés, vagy fél órányi aktív tornázás is ugyan olyan hatásos lehet! Ha nem vagyunk hozzászokva a mozgáshoz, érdemes kis léptekkel haladnunk, fokozatosan hozzászoktatnunk a szervezetünket a sportoláshoz.

Egy hosszú és fárasztó nap után hatalmas felfrissülést jelenthet egy félórányi kocogás, vagy futás! A sport során a szervezetünkben rengeteg energia szabadul fel és elkezdődik az endorfin, vagyis a boldogsághormon termelése is. A sportban elért sikerélmények ráadásul erősítik az önbizalmunkat és a kitartásunkat is! Arról nem is beszélve, hogy ha a stresszt sportolással és nem más káros szenvedélyek segítségével próbáljuk meg levezetni egészségesek és karcsúak is leszünk!

A mozgásra mindenkinek szüksége van! Válasszuk ki a megfelelő sport lehetőséget, vagy kezdjünk el egy otthoni edzésprogramot és legalább hetente három alkalommal csináljuk végig a választott gyakorlatokat. A szervezetünk hozzá fog szokni a rendszeres mozgáshoz és szükségét fogjuk érezni a sportolásnak. Minél több időt töltünk sportolással, annál inkább megtapasztalhatjuk, hogy ez a relaxáció egyik legjobb formája, hiszen egyre kevésbé fogjuk érezni a stressz és idegeskedés okozta káros hatásokat. A sport csodákra képes, szabaduljunk meg a feszültségektől és tegyünk egészségünkért



?>