Kategóriák

Ajánlat



Diéták

Hirdetés


A sikeres fogyókúra titka

sikeres fogyókúraAz elmúlt években virágzik a fogyókúrás ipar. A fogyi guruk újabb és újabb módszerekkel kecsegtetnek minket, mi pedig azt sem tudjuk, melyik diétába kezdjünk bele. Azonban hajlamosak vagyunk elfelejteni azt a dolgot, hogy a fogyás, a fogyókúra nem néhány hétig tart. Egy életre szóló programot kellene követnünk ahhoz, hogy a nehezen leadott kilók később se térhessenek vissza ránk. Az 1-2 hétig tartó, sanyargató villám diétákkal sajnos nem lehet valós és tartós fogyást elérni. Hiába adunk le kínkeservesen 3-4 kilót 2 hét alatt a szigorú diétával, ha aztán visszaállunk a régi étrendünkre. A zsíros és egészségtelen fogások ugyanis már korábban is az elhízásunk okozói voltak, és ez a drasztikus diéta után sem lesz másként. Sőt, a sanyargató villámdiétának köszönhetően, nagy valószínűséggel a testünk tartalékoló üzemmódba kapcsolt át, így minden megevett falat után zsír raktározódik el a testünkben. Ezt a folyamatot jojó-effektusnak is hívjuk.

Hogyan kerülhető el a jojó effektus? Hogyan fogyjunk helyesen?

A válasz nagyon egyszerű. Felejtsük el a villám diétákat és a drasztikus fogyis étrendeket. A diétánkat úgy alakítsuk ki, hogy az akár egy életen át is tartható legyen. Nem kell nagy dolgokra gondolnunk. Már az is elegendő lehet, ha a cukros és fehér lisztet tartalmazó ételeket kiiktatjuk az étrendünkből. Ha csupán csak ennyit teszünk a fogyásunk érdekében, már azzal is nagyjából 10 kilónyi súlyfeleslegtől szabadulhatunk meg egy év leforgása alatt.

Az étrendünket állítsuk össze úgy, hogy minden fontos tápanyag megtalálható legyen benne, viszont a szénhidrátok minőségére és mennyiségére mindig figyeljünk oda. Zöldségek és gyümölcsök bátran fogyaszthatóak a nap bármely szakában, akár este is. Sok diéta megtiltja a gyümölcsök esti órákban történő fogyasztását. Azonban, ha belegondolunk, az almától még senki sem hízott el. Így este, ha a megszokott szénhidrát dús, zsíros vacsoránkat lecseréljük 2-3 darab almára, akkor biztosak lehetünk benne, hogy nem fogunk hízni. Sőt fogyni is fogunk. A vacsora minősége ugyanis nagyon meghatározó a fogyókúránk során. Igyekezzünk a nap e szakaszában már csak könnyű és zsírmentes ételeket fogyasztani. A legalkalmasabb vacsorára a zöldségek és a gyümölcsök, illetve a magas fehérje tartalommal bíró ételek. Például ehetünk zsírszegény túrót, amelyet keverjünk el egy pohár natúr joghurttal. Ezt ízesíthetjük néhány csepp, édesítő szerrel, adhatunk hozzá gyümölcsöket, vagy pedig sózzuk meg, reszeljünk hozzá hagymát és fogyasszuk feltétként puffasztott búza vagy rizsszelet mellé.

A fogyi során vegyük igénybe az interneten található tápanyag táblázatokat is. Ezek nagy segítséget nyújthatnak számunkra, ha ki szeretnénk számolni az ételek fehérje, szénhidrát, zsír, valamint kalória tartalmát. Ezek lényeges adatok. A napi bevitt kalória mennyiség lehetőleg ne haladja meg az 1500 kalóriát, diéta során. Nők esetében ez az érték akár alacsonyabb is lehet, de törekedjünk arra, hogy 1200 kalória alá ne vigyük le az értékét. A fehérje dús, ámde kalóriaszegény étrend mellé, iktassunk be valamilyen mozgást is. A kardió edzések a legalkalmasabbak a fogyókúránk kiegészítésére. Például a futás, a gyors ütemű séta, vagy taposógépen történő edzés kiváló lehet. A speciális izomcsoportokat megmozgató tornákat is bevethetjük, ám ezek inkább csak az alakformálásra alkalmasak. A zsírégetéshez valami olyan edzésmódszert kell választanunk, amely alaposan megizzaszt. Ha ezeket az ötleteket megfogadjuk, biztosak lehetünk benne, hogy a fogyókúránk sikeres lesz!



?>