Kategóriák

Ajánlat



Diéták

Hirdetés


Sikeres diéta, étrend segítségével

sikeres diétaNapjainkban már számtalan mennyiségű diétás étrendet találhatunk meg az interneten. Ezekkel az a legnagyobb probléma, hogy még, ha sikerül is velük elérni az áhított fogyást, néhány hét elteltével a leadott kilók újra visszaszöknek. A kutató számos kísérlet elvégzése eredményeképpen megállapították, hogy melyek azok a diétás étrendek, amelyekkel valóban hatékony és tartós fogyást érhetünk el.

A kutatók rangsorán, első helyen szerepel a sokak által már jól ismert Atkins diéta. Az Atkins professzor által összeállított diétás étrend gazdag a zsiradékokban, ám a rövid távú eredményeket tekintve, mégis ez tekinthető a legeredményesebbnek. Átlagosan ugyanis, 4,7 kilogrammnyi súlyveszteséget sikerült elérni a professzor diétás étrendjével.

A rövid távú eredményeket szem előtt tartva, a második helyen a Learn diéta végzett, amely során átlagosan 2,6 kilogrammos súlyvesztés volt elérhető. A Learn diétában magas szénhidrátbevitel biztosított.

Az alacsony zsírbevitelen alapuló, Ornish diéta volt a rangsorban a következő. Az Ornish diéta során átlagosan 2,2 kilogrammos testsúly csökkenés volt elérhető.

A sor végén a Zone diéta szerepelt, amely minden egyes táplálék beviteli arányát megszabja. Ezzel a diétával csupán átlagosan 1,6 kilogrammtól sikerült megszabadulnia a résztvevőknek.

A hosszú távú eredményeket tekintve azonban, teljesen más sorrend állítható fel a diétás étrendek között. Legutolsó helyen például a zsiradékban gazdag, Atkins étrend szerepel.

Általánosan azonban elmondható, hogy a legeredményesebb és a legtartósabb diéták étrendjében a nagy mennyiségű fehérje bevitelen van a hangsúly. A kevesebb szénhidrátbevitel mellett, nagy mennyiségű rost elfogyasztása is ajánlott, és természetesen némi mozgás beiktatása is fontos ahhoz, hogy a fogyókúránk sikeres lehessen.

Sokan elkövetik azt a hibát, hogy egy néhány napos vagy hetes, szigorú diétás étrend betartása után visszaállnak a régi étrendjükre. A régi étrend azonban, már korábban is hízáshoz vezetett, így ez a diéta után sem lesz másként. A fogyókúra során leadott néhány kiló pedig, ahogy lement, úgy szépen vissza is jön rövid idő leforgása alatt. Sőt, ha a drasztikus diétás étrend követése során az anyagcserénk is lelassult, akkor nem csupán a leadott kilók jönnek vissza, hanem akár még tovább is hízhatunk. Ezt hívják jojó-effektusnak. Ezért nagyon fontos egy diéta étrendjének követése során, hogy ne csupán néhány hétig tartsuk be az előírásokat. A szigorú fogyókúra végeztével ne térjünk vissza a korábbi rossz szokásainkhoz. Ne nassoljunk, ne együnk hatalmas adagokat és ne hagyjuk abba a rendszeres testmozgást sem.  Alakítsunk ki új szokásokat, együnk napi négyszer-ötször kisebb mennyiségeket és fogyasszunk elegendő mennyiségű, szénsavmentes vizet, vagy cukormentes gyógyteát, zöldteát. Együnk egészséges ételeket, fogyasszunk sok fehérjét, a szénhidrát bevitelét pedig korlátozzuk minimálisra. Ezek betartásával hosszú távon biztosíthatjuk a diéta sikerét és a leadott kilók sem fognak majd észrevétlenül visszakúszni.

Azt azonban mindig tartsuk szem előtt, hogy csakis olyan diéta étrendjét kezdjük el követni, amely nem a koplaláson alapul. Léteznek ugyanis olyan szigorú diéták, amelyek során napi 4-5 darab gyümölcs fogyasztható el, 1-2 joghurt kíséretében. Ez olyannyira leredukálja a bevitt kalóriák számát, hogy az anyagcsere lelassul, a szervezetünk pedig tartalékoló „üzemmódra” kapcsol át. Egy ilyen diétás étrend egyenes következménye, garantáltan a jojó-effektus kialakulása lesz.



?>