Kategóriák

Ajánlat



Diéták

Hirdetés


Mit együnk a forró napokon?

nyári diétaA meleg nyári napokon nem igazán kívánjuk az ételt. A nehéz és zsíros ételek megterhelik a gyomrot és mivel nehéz az emésztésük, nem is ajánlott a kánikula idején az ilyen ételek fogyasztása. Ha mégis ezek mellett döntünk, ne csodálkozzunk, ha nyúzottnak és fáradtnak érezzük magunkat. A legjobb, ha friss alapanyagokból készített, vitaminokkal teli finomságokat választunk, amelyek táplálóak, de nem terhelik meg a gyomrunkat. Ilyenek a zöldség és a gyümölcs félék, a tejtermékek, valamint a szárnyasok.

A saláták öntettel, vagy öntett nélkül a legjobb választások a hőség idején! Sokan azt gondolják, hogy a saláta nem elég tápláló és hamar éhségérzet követi, de ez nem igaz! A salátákat is sok -féle módon el lehet készíteni. Például, ha nem csak zöldségeket vagdosunk össze, de egy kis sajtot, tojást, grillezett csirkemellet, vagy halat is teszünk bele, máris sokkal táplálóbb ételt kapunk!

A gyümölcsök is finomak és egészségesek. Egy könnyed gyümölcssaláta tökéletes tízórai, vagy vacsora lehet! A gyümölcssalátába mindenféle finom gyümölcs belekerülhet, amit szeretünk! Ha az elfogyasztása előtt egy fél órán át a hűtőben tároljuk, finom felfrissülésben lesz részünk!

A zöldségek és gyümölcsök nem csak finomak és táplálóak, de még a hízástól sem kell tartanunk, ha ezek mellett döntünk. A saláták elfogyasztása után nem érezzük majd túltelítettnek magunkat. Mivel a zöldségek és a gyümölcsök tele vannak vitaminokkal, energikusabbak és fittebbek leszünk a fogyasztásuktól!

Amennyiben valami táplálóbbra vágyunk, a grillezett, vagy párolt szárnyas félék, illetve a halak közül érdemes választani. Köretnek felejtsük el a burgonyát és a tésztákat, maradjunk a salátánál. A szénhidrát tartalmú ételek csak telítettségérzetet nyújtanak, de nem töltik fel a szervezetet vitaminokkal!

A sajtok, joghurtok is nagyon jót tesznek a szervezetünknek. A tejtermékek finomak és egészségesek és egy hideg joghurtital kellemes felfrissülést jelenthet, a tűzforró nyári időjárásban! A turmixok variációja is végtelen, ezért mindenki készíthet olyat, amely a számára megfelelő. Egy finom eperturmix egy kis jéggel és mentalevéllel frissítő és tápláló lehet! A zöldség és gyümölcslevek fogyasztása is nagyon ajánlott, hiszen a hőség idején még inkább oda kell figyelnünk, hogy minél több folyadékot fogyasszunk.

Törekedjünk rá, hogy vitamindús, könnyed ételeket válasszunk! Kerüljük a nehéz ételeket, az alkoholt és a túlzott koffeinfogyasztást, így nem terheljük túl a gyomrunkat és könnyebben átvészeljük a nyári hőséget is!



?>