Kategóriák

Ajánlat



Diéták

Hirdetés


Milyen vitaminokra van szükségünk a nyári időszakban?

vitaminokEz egy nagyon összetett kérdés, de elmondhatjuk, hogy alapvetően minden olyan vitaminra és ásványi anyagra szükségünk van a nyár folyamán is, mint az év összes többi hónapjában. A nyár a legjobb időszak arra, hogy feltöltsük a szervezetünket vitaminokkal. Ilyenkor számtalan friss zöldség és gyümölcs közül választhatunk, amelyek mindegyike természetes vitaminforrás.

Sokan a multivitaminokban és a táplálékkiegészítőkben hisznek, viszont ezek nem pótolják az egészséges táplálkozást!

A C-vitamin és a magnézium elengedhetetlen a mindennapjaink során, főként ha stresszes életmódot élünk! A dohányosoknak, illetve a betegségekkel küszködőknek még nagyobb a C-vitamin szükségletük, mint az átlagos egészségállapotú személyeknek. A fogyókúrázóknak úgy szint nagy szükségük van a C-vitaminra, de a B-vitamin félékre is!

A C-vitamint leginkább gyümölcsökkel, konkrétan citrusfélékkel pótolhatjuk. Az ásványvízben sok magnézium és kalcium is található, ezért érdemes naponta fogyasztani 1-2 literrel belőle. Az ásványvizeket is érdemes időnként váltogatni, hiszen mindegyiknek más-más az ásványi anyag összetétele. A görögdinnyében is sok magnézium található, ezen kívül pedig C-vitamin, illetve B-vitamin félék is, ezért érdemes beépítenünk az étrendünkbe!

A D-vitamin szükségletről sem szabad elfeledkeznünk. Nyáron a napozásnak köszönhetően a szervezetben beindul a D-vitamin termelés, de amennyiben nem töltünk elég időt a napsütésben, akkor ezt a vitamint is máshogyan kell pótolnunk. A D-vitamin a kisgyermekek számára nagyon fontos, mivel segíti a kalcium beépülését a csontokba és fontos szerepet játszik a növekedésben is!

A nyári hónapokban egyszerűen feltöltődhetünk vitaminokkal, ha elegendő friss zöldséget és gyümölcsöt fogyasztunk. Érdemes minden nap az egészséges finomságok közül választani, így a táplálkozásunk által erősíthetjük a szervezetünk ellenálló képességét is! A vitaminhiány okozta kellemetlen tünetek, mint a levertség, a fáradékonyság, a fakó bőr, a töredezett körmök hamarabb elmúlnak a nyári időszakban, amikor lehetőségünk van rá, hogy természetes módon pótoljuk szervezetünk szükségleteit.

Végül is milyen vitaminokra van szükségünk a nyári időszakban? Minden vitaminra, amelyre év közben is és ásványi anyagokra is, de leginkább a C-vitamin, a magnézium, valamint a D-vitamin pótlásra érdemes törekedni!

Amennyiben szeretnénk elkerülni a vitaminhiányt, a legjobb amit tehetünk, ha megpróbálunk minél több zöldséget és gyümölcsöt fogyasztani, minden nap. A zöldség és gyümölcslevek is nagyon egészségesek, főleg, ha frissen facsarva fogyasztjuk őket! Ha a szervezetünk megkapja a szükséges vitaminokat, sokkal jobban fogjuk érezni magunkat a bőrünkben, elmúlik a levertség és fáradtság érzet és energikusabbak is leszünk!



?>