Kategóriák

Ajánlat



Diéták

Hirdetés


Milyen finomságokban található a legtöbb C-vitamin?

c-vitaminA vitamindús táplálkozás nélkülözhetetlen, ha egészséges életmódot akarunk folytatni. A C-vitamin az egyik legfontosabb vitamin, amely erősíti az immunrendszert és ezáltal számtalan betegség kialakulásától megvéd bennünket. Ráadásul még a fogyókúrát is gyorsítja ez a létfontosságú vitamin.

A mai napig megoszlanak a vélemények arról, hogy mennyi C-vitaminra is van szüksége egy egészséges felnőtt szervezetnek. Az azonban biztos, hogy érdemes vitamindúsan táplálkozni, hiszen ez a vitamin hamar kiürül a szervezetünkből. A fogyókúrázók számára is nagyon ajánlott a nagy mennyiségű C-vitamin bevitel, hiszen elősegíti a zsírégetést!

Lássuk milyen zöldségekben és gyümölcsökben található a legnagyobb mennyiségű C-vitamin. A narancs, a grapefruit, a mandarin, a citrom és más citrusfélék nagyon jó C-vitamin források. A ribizli, a málna, a kivi és az alma is bőségesen tartalmaz C-vitamint. Ezekből érdemes minél nagyobb mennyiséget fogyasztani! Akár friss gyümölcsleveket is készíthetünk, hogy pótoljuk a napi vitaminszükségleteinket. A zöldségekben is rengeteg C-vitamin található, ezeket érdemes fogyasztani: paprika, káposzta, metélőhagyma, karalábé, spárga. A savanyú káposzta C-vitamin tartalma valóban nagyon magas, ezért a hideg időben fogyasszunk előle minél többet.

A zöldségeket és a gyümölcsöket nyersen érdemes fogyasztani, mivel főzés közben veszítenek a vitamin tartalmukból! A C-vitamin nem csak azért fontos, mert erősíti az immunrendszereket, hiszen a szabad gyököket is hatástalanítja, így a rákos megbetegedésekkel szemben is védelmet nyújt.
A C-vitamin önmagában nem fogyasztó, zsírégető hatású. A fogyáshoz, azonban elengedhetetlen, mert ha nincs elegendő C-vitamin a szervezetünkben, akkor testünk nem képes elég gyorsan elégetni a felesleges zsírt. Ez a vitamin a kötőszöveteket is erősíti, így a bőrünk feszesebbé válik tőle. Ha erősek a kötőszöveteink, a narancsbőrrel és a striákkal szemben is védettebbek vagyunk.

A napi étkezésünkbe építsük be a nyers zöldségeket és gyümölcsöket. Facsarjuk ki egy-két citrom levét és adjuk hozzá egy nagy palack ásványvízhez, majd fogyasszuk azt egész nap. Így biztosak lehetünk benne, hogy nem feledkezünk meg a szükséges C-vitamin bevitelről és szervezetünk számára folyamatosan adagoljuk ezt a fontos vitamint.



?>