Kategóriák

Ajánlat



Diéták

Hirdetés


Jó tanácsok a fogyás elősegítése érdekében!

fogyásAz újévi fogadalmak nagy része a fogyásról szól. De hogyan is sikerülhet elérnünk a célunkat? Lássunk most néhány tényezőt, amely befolyásolhatja a fogyókúránk eredményességét!

Írjunk naplót az étkezéseinkről!

Számos kutatás bebizonyította már, hogy azok, akik rendszeresen naplót vezetnek az étkezési szokásaikról sokkal sikeresebbek a fogyókúrájuk során. Majdnem kétszer nagyobb fogyás volt náluk elkönyvelhető, mint az étkezési napló vezetése nélkül diétázók esetében. A fogyás ugyanis akkor indul meg, ha a napi kalória bevitelünket nem lépjük túl. Ehhez pedig, nagy segítséget nyújthat, ha folyamatosan számoljuk, hogy hány kalóriát vittünk be a szervezetünkbe egy-egy étkezés során. Fontos megjegyeznünk, hogy a túlzott kalória bevitel hízáshoz vezet, így törekedjünk arra,hogy ne lépjük túl a keretet. Az étkezési naplóba ne csak az ételeket jegyezzük fel, hanem a nassolásokat is és azt is, hogy mikor és mennyi folyadékot fogyasztottunk.

A fogyás csak megfelelő folyadékbevitel mellet jön létre!

Ha kevés mennyiségű folyadékot fogyasztunk, az a fogyás eredményességére is hatással lehet. Egy diéta során nagyjából 2 liter folyadékra van szüksége egy felnőtt szervezetnek, azonban nyáron, ez a mennyiség akár 3 liter is lehet. Lényeges, hogy csakis szénsavmentes folyadékot fogyasszunk. Ez lehet buborékmentes ásványvíz, csapvíz, vagy akár cukor nélkül elkészített gyógytea, illetve zöldtea is. Ízesítésre használhatunk citromlevet és édesítőszert, viszont cukrot semmiképpen se adjunk az italunkhoz, mert azzal üres és felesleges kalóriát viszünk a szervezetünkbe.

Ha beindult a fogyás, ünnepeljük meg!

Az apró sikerekért is jutalmazzuk meg magunkat. Természetesen ne nagy belakomázásra gondoljunk jutalom gyanánt. Legyen inkább egy jó könyv, vagy az, hogy elmegyünk moziba. Az ilyen apró jutalmak tovább motiválhatnak majd minket és erőt adnak a diéta további betartására.

Legyen valaki, aki támogat minket!

A környezetünkben élő emberek segítsége is lényeges lehet egy fogyókúra során. Mondjuk el családtagjainknak, hogy a célunk a fogyás, és kérjük meg őket, hogy lehetőleg ne előttünk egyenek csokoládét vagy chipset. Ha esetleg a környezetükben akad olyan személy, aki szintén túlsúllyal küzd, próbáljuk meg rávenni őt is a diétára. Együtt nemcsak a fogyókúra betartása megy majd könnyebben, hanem a mozgás is.

Hasznos segítőtárs lehet a rágógumi!

A legtöbb fogyókúrázó számára ismerős lehet az érzés, hogy”úgy rágcsálnék valamit”.  Ilyenkor az emberek többsége valami nassolni való tán nyúl. Chipset, kekszet kezdenek el ropogtatni, amely a túlsúly kialakulásért is felelős. Diéta során tartsunk inkább magunknál cukormentes rágógumit. Amikor ránk tör a rágcsálhatnék,kapjunk be egyet a rágóból. A rágás ugyanis, kordában tudja tartani az éhségérzetet. Azt azonban ne felejtsük el, hogy a rágózás nem váltja el az étkezéseket. Enni kell, csak nem mindegy, hogy mit és mennyit!

Ne akarjuk siettetni a fogyást!

A felesleges kilók se 1-2 hét alatt rakódtak ránk, így ne is akarjunk tőlük pár hét alatt megszabadulni. A gyors fogyás sosem célravezető. Optimálisnak a heti 0,5-1 kilós súlyvesztés tekinthető. A gyorsan leadott kilók ugyanis, sajnos legtöbbször gyorsan vissza is jönnek. Így kialakul a jojó-effektus. Ne kapkodjunk. Ne siettessük a fogyást! Elegendő, ha hetente csupán egyszer állunk rá a mérlegre, így legalább láthatjuk, hogy jó irányba haladunk-e. Ha lehet, mindig ugyanabban az időszakban mérjük magunkat, és többnyire ugyanazok a ruhák is legyenek rajtunk, így szemmel követhető lesz még a néhány dekagrammos testsúlyváltozás is.



?>