Kategóriák

Ajánlat



Diéták

Hirdetés


Jeges ital, vagy forró tea?

jeges italSajnos nem egyszerű kérdés eldöntetni, hogy mit igyunk a hőségben. Sokan a jeges finomságokra, mások a forró teákra esküsznek. Először is tisztában kell lennünk azzal, hogy a nyári hőség idején egy egészséges szervezetnek 3 liter folyadéka is szüksége van, mivel ilyenkor többet izzadunk. Azok akik nagy mértékű fizikai terheltségnek vannak kitéve, vagy betegséggel küszködnek, akár több folyadékot is igényelhetnek. A sportolók, vagy akik kénytelenek a napsütésben kint lenni úgy szint!

A kávézásról nem kell teljes mértékben lemondani, de nem érdemes nagy mennyiségben fogyasztani, mert csak még inkább megköti a szervezetünkben a vizet, ezért több folyadékra van szükségünk. Az alkohol tartalmú italok és az energiaitalok nem pótolják a szükséges folyadék mennyiséget, ezért érdemes a teák, ásványvizek, vagy gyümölcslevek mellett dönteni.

Hogy hideg vagy meleg folyadék, ez jó kérdés! Az arab országokban esküsznek rá, hogy a forró, vagy legalábbis meleg tea hűt a leginkább. Ez részben igaz is, hiszen a meleg ital elfogyasztását követően még inkább elkezdünk izzadni, ezzel szervezetünket rákényszerítjük, hogy még jobban hűtse magát. Ezzel annyit érhetünk el, hogy felgyorsulnak a hőleadási folyamatok, ami egy kis időre megoldást jelent, de mivel jelentős hő leadás nem történik, nem tart sokáig ez az érzés. A túlságosan hideg, vagy jeges italok sem nyújtanak hosszútávú megoldást, mivel csak pár percig érzünk felfrissülést, amíg a jeges italt kortyolgatjuk. Ezért leginkább a langyos, szoba-hőmérsékletű folyadék mellett érdemes dönteni.

Az izzadás következtében a nagyobb sóveszteséggel is számolni kell, ezért érdemes ásványvizet fogyasztani, szobahőmérsékleten! Az ásványvizeket is érdemes váltogatni, hiszen mindegyiknek más az ásványi anyag összetétele., í]y mindegyikkel más lényeges ásványi anyagot vihetünk be a szervezetünkbe Ezen kívül a gyümölcs, illetve zöldséglevek is nagyon jót tesznek a szervezetünknek, mivel pótolják a szükséges vitaminokat, ásványi anyagokat. A gyógyteák hatásáról sem szabad elfeledkeznünk, ezeket is érdemes fogyasztanunk! A menta tea, a citromfű, vagy a zöld tea kimondottan frissítő hatású lehet, még akkor is ha nem jéggel fogyasztjuk! Ne válasszunk sem túl meleg, sem túl hideg italokat, igyekezzünk minden folyadékot szobahőmérsékleten fogyasztani! A szervezetünk pedig szépen lassan hűti önmagát, a lényeg, hogy pótoljuk a vízveszteséget és az ásványi anyagokat!



?>