Kategóriák

Ajánlat



Diéták

Hirdetés


Itt a tavasz, hozzuk magunkat formába kerékpározással!

kerékpározásA hosszú tél, a mozgásszegény hideg napok után, jól esik minél több időt a szabadban tölteni, és itt az ideje annak is, hogy testünket mozgásba hozzuk, és felkészítsük a tavaszi-nyári szezonra, amikor már kevesebbet takarnak a ruhák. A kerékpározás e tekintetben az egyik leghatékonyabb sportnak tekinthető, persze csak ha jól csináljuk! Pattanjunk hát nyeregbe!

Aktív kikapcsolódás

Mindamellett, hogy a kerékpározás nagyon egészséges, kikapcsolódásnak sem utolsó, hiszen eljuthatunk nagyon szép természeti környezetbe, megtekinthetjük a látványosságokat, és eközben még javul is a kondíciónk.

A kerékpározás az egyik legegészségesebb sport, hiszen erősíti az immunrendszert, az edzettségi szintünket, az állóképességet. Nagyon jó hatással van a szív- és érrendszerre, javítja az erek vérellátását, csökkenti a stresszt. Mivel a testsúly több mint kétharmada a nyeregre nehezedik, ezért kíméli a térd és a lábak ízületeit, így az izomrendszert sem terheli túl. Nagyon sok izomcsoportra van jótékony hatással, nem csak a lábak, a vádli, a  combizmaira, hanem a farizmokra éppúgy, mint a hát, vagy a váll izmaira. Egészséges hatással van a gerincre is, hiszen nemcsak átmozgatja azt, hanem erősíti is.

Szintén nem elhanyagolható szempont, hogy a megfelelő kerékpározás javítja a légutak és a légzőszervek állapotát. Ha folyamatosan kerékpározunk, és egyre növeljük a távot és a tempót, akkor fokozatosan növekszik a tüdőkapacitásunk, vagyis ugyanannyi idő alatt több oxigén jut a szervezetünkbe, nő a szív vérellátottsága, a szívizom ereje. A rendszeres kerékpározás során úgy nő az izomtömeg, hogy eközben zsírt égetünk el. Nagyon jó fogyókúrás eszköz tehát, hiszen segítségével jelentős súlycsökkenés érhető el.

Kerékpározni bárki tud, legyen az fiatal vagy idős, és ezt nem késő idősebb korban sem elkezdeni. Persze itt is fontos, hogy fokozatosan építsük föl az izomzatunkat, mindennap tekerjünk egyre többet! Lehet, hogy az első napok után izomláz jelentkezik az izmainkban, ám ekkor se hagyjuk abba, hiszen ez hamar elmúlik, és így legalább érezzük, hogy mennyire hatásos sportba kezdtünk. A kerékpározás nem csak a szabadban, hanem a lakásban is végezhető szobakerékpár segítségével, ám hatását tekintve elmarad a szabadban végzett biciklizés hatásaitól.

A kalóriák és a fogyókúra

Nem mindegy, hogy egy-egy kerékpározás során mennyi kalóriát égetünk el, hiszen – valljuk be – a legtöbben a fogyás kedvéért pattanunk nyeregbe. A kerékpározásnál a megfelelő hatás elérése érdekében fontos, hogy a tekerés intenzív legyen, jól mozgassuk meg a testünket. Ha egy órán át egyenletesen, nem nagy intenzitással tekerünk például szobakerékpáron, akkor ezzel mintegy 300 kcal-t égetünk el. Ha ennél többre vágyunk, akkor érdemes kipróbálnunk a spinninget (amely egy edzőteremben végzett, zenés kerékpáros aerobik óra, itt nagyobb a kerékpározás intenzitása), mellyel egy óra alatt akár a dupláját-háromszorosát is elégethetjük a kalóriáknak.

A kalóriák égetése szempontjából jó a túrázás is, ám ide szükség van speciális kerékpárra, amit beszerezhetünk például a webbicikli webáruházban, minden egyéb szükséges felszereléssel egyetemben (védősisak, térdvédő, kesztyű, védőszemüveg, stb.) A hosszabb túrázás során számoljunk azzal, hogy a kalóriavesztés miatt legyen nálunk nagy energiatartalmú étel (pl. banán), hogy pótolni tudjuk az elvesztett energiát. Ne feledkezzünk meg a folyadék utánpótlásáról sem, amely szintén nagyon fontos az intenzív tekerés közben!



?>