Kategóriák

Ajánlat



Diéták

Hirdetés


Így hozd magad formába a strandszezonra!

Nemsokára beköszönt a nyár, és ilyenkor az egyre kevesebb ruházat láttatni engedi azokat a testtájainkat is, amelyeket télen ügyesen takarunk, mert nem szeretnénk, ha más is látná a hurkákat a combunkon, megereszkedett melleinket vagy az úszógumit a hasunk körül. Most még van egy kis idő a strandszezonig, megmutatjuk, hogyan hozd magad formába addig!

A legfontosabb szempontok alakunk formálására

A legtöbben ilyenkor, májusban döbbenünk rá arra, hogy már nem sok időnk van arra, hogy alakunkat kicsit formába hozzuk a bikiniszezon előtt, így sokkal koncentráltabbnak és szigorúbbnak kell lennünk önmagunkkal szemben, ha valóban szeretnénk látványos eredményt elérni egy-két hónap alatt. Az idő rövidsége ilyenkor motiváló tényező is lehet, és a legjobb eredményt akkor érjük el, hogyha az életmódváltást tartósan sikerül az életünkbe építeni, mert így nem csak hosszú távon is szebb lesz az alakunk, hanem még egészségesebbek is lehetünk.

Edzés és fogyókúra rövidtávon

Ha csupán egy-két hónap alatt szeretnénk formába hozni magunkat, akkor ne várjunk túl nagy eredményt saját magunktól, mert az idő rövidsége miatt csak korlátozottak a lehetőségeink, ám 2-3 kilogrammtól megszabadulhatunk még nyárig.

Ehhez át kell alakítanunk az étkezésünket, és be kell vezetnünk a rendszeres testmozgást is. Az étkezés tekintetében együnk többször, de csak kis adagokat, és igyunk sokat, elsősorban vizet. Iktassuk be étrendünkbe a mindennapi friss gyümölcsfogyasztást, ám törekedjünk rá, hogy az elfogyasztott gyümölcs alacsony kalóriatartalmú legyen, ilyenek az alma, az eper, a ribizli vagy a málna.

A sport tekintetében a legfontosabb a fokozatosság: ne próbáljunk meg első alkalommal több kilométert futni, ha nem tettük azt előtte, és minden más sporttal is így járjunk el, készítsük fel szervezetünket a rendszeres testmozgásra. Ahogy egyre melegszik az idő, úgy lesz egyre nehezebb a szabadtéri mozgás, hiszen a meleg megterheli a szív- és érrendszert, ezért a napi mozgásunkat tegyük át a kora reggeli vagy késő esti órákra. Edzés közben is fogyasszunk sok folyadékot, vizet!

A mozgás rendszeressége és intenzitása a két legfontosabb szempont a hosszú távú és látványos eredmény elérésére szempontjából, rendszerességen a heti 3-4 alkalommal történő mozgást kell érteni.

Sokszor felmerül a fogyni vágyókban, hogy ha diétázunk és mozgunk a fogyás és az alakformálás érdekében, akkor szabad-e nassolni? Mi azt mondjuk, hogy ha lehet, akkor a nassolást kerüljük el, mert a legtöbb nassolnivaló igen magas kalóriatartalommal rendelkezik, még akkor is, ha magvakat vagy pattogatott kukoricát fogyasztanánk.

A nassolnivalók helyett fogyasszunk inkább olyan ételeket-italokat, amelyek segítenek az anyagcserében, és segítségükkel a szervezetünk gyorsabban égeti el a bevitt szénhidrátot. Ilyenek például a zabkása, a zöld tea, az alma, a grapefruit vagy a brokkoli.

A lényeg, hogy ne legyünk türelmetlenek, és ne adjuk fel a diétát és a mozgást, ha az első néhány hétben nem tapasztalunk látványos eredményt, hanem legyünk kitartóak és folytassuk a munkát, az eredmény előbb-utóbb realizálódni fog!

Több strandszezon előtti sporttal kapcsolatos tanácsot az EgészségMagazin.com oldalon olvashatsz!



?>