Kategóriák

Ajánlat



Diéták

Hirdetés


Hűsítő ötletek a hőség idejére

hűsítő ötletekA nyári kánikulát nem könnyű elviselni, főleg ha nem élvezhetjük a strandon, vagy a tengerparton a langyos víz hűsítő hatását.

A forró nyári napokon jól esik egy kis felfrissülés! Amikor úgy érezzük, hogy már nem bírjuk tovább, igyunk egy nagy pohár hideg vizet, szépen lassan kortyolgatva. Mossuk meg az arcunkat, a kezeinket, ezzel enyhíthetjük a kellemetlen meleg érzetet. Napközben többször törölgessük át az arcunkat, a tarkónkat nedves törlőkendővel, vagy hideg vizes törölközővel, hogy a bőrünk is felfrissüljön egy kicsit. A hosszú hajú hölgyeknek ilyenkor nem érdemes a divatot követni, a copfba fogott haj nem melegít annyira, mint a kibontott, egész hátat betakaró hajkorona. Egy hideg gyümölcssaláta, vagy joghurt is frissítő hatású lehet! A meleg időszakban nem is igazán kívánjuk a laktató, nehéz ételeket, ezért érdemes a gyümölcsök, saláták, joghurtok mellett dönteni és ezeket hidegen is lehet fogyasztani.

Az esti órákban, amikor már hűvösebb a levegő, érdemes egy kis sétát tenni, valamelyik közeli parkban. Ilyenkor élvezhetjük az enyhe nyári szellőt. A fagyizást sem szabad kihagyni, hiszen nem csak finom, de fel is frissít. A huzatra érzékenyek, a séta idejére kinyithatják az ajtókat, ablakokat a lakásban, mert a kereszthuzat által hamarabb és jobban lehűl a lakás, mintha csak szellőztetnénk.

Éjszakára hagyjuk nyitva az ablakokat, mert csak olyankor hűlhet le egy kicsit az otthonunk, amikor nem tűz az ablakok irányába a nap. A kánikulában az alvás sem könnyű, hiszen csak forgolódunk éjszakánként, ezért napközben emiatt is ingerlékenyebbek és feszültebbek vagyunk. A ventilátort nem érdemes éjszakára bekapcsolva hagyni, mert könnyedén megfázás lehet a vége. Inkább aludjunk nyitott ablakkal és egy vékony takarót terítsünk magunkra, hogy elkerüljük a náthát. Ha csak forgolódunk az ágyban és nem tudunk pihenni, menjünk ki néhány percre a kertbe, vagy a teraszra és szívjunk egy kis friss levegőt. Zuhanyozzunk le, vagy testpermettel permetezzünk magunkra egy kis hűs vizet, majd igyunk egy nagy pohár hideg teát, vagy ásványvizet, ezután könnyebb lesz az elalvás.

Az alkoholos italokat és a túl sok koffeint érdemes kerülni a nagy melegben. Válasszunk inkább gyümölcs, vagy zöldség leveket, jeges turmixokat, ezek nem csak hűsítő hatásúak, de vitaminokkal is feltöltik a szervezetünket! A gyógytea és az ásványvíz is tökéletes választás!



?>