Kategóriák

Ajánlat



Diéták

Hirdetés


A híres Ornish-diéta

Ornish diétaAz Ornish-diéta sokak által kedvelt, mivel hamar eredményekre vezet. A módszer alkotója Dean Ornish amerikai professzor szívbetegek számára fejlesztette ki ezt a diétát, de ma már a fogyni vágyók gyakran alkalmazzák. A diéta lényege, hogy kerüljük a zsírokat, vagyis a zsírtartalmú ételek legfeljebb a napi étrendünk 10 százalékát tehetik ki. Húst egyáltalán nem szabad enni, még sovány húsokat sem. Rosttartalmú ételeket és szénhidrátokat viszont bőségesen fogyaszthatunk.
Az Ornish-diéta folyamán gyümölcsöt, zöldséget korlátlanul lehet fogyasztani. Teljes kiőrlésű gabonákból készült finomságok is fogyaszthatóak, barna rizst, zabot és kukoricát is fogyaszthatunk. A hüvelyesek rendszeres fogyasztása ajánlott, így bab féléket, lencsét, sárgaborsót, zöldbabot is ehetünk. A szójából készült termékek is megengedettek.
Szénhidrátokat bőségesen lehet enni, de haszontalan szénhidrátokat nem. Vagyis kerülni kell a cukrot, a koffeint, az alkoholt és az édességeket, valamint a cukrozott üdítőitalokat. A sóbevitelt is csökkenteni kell, ehelyett zöld fűszerekkel ízesítsük az ételeket. A telített zsírok is tiltólistán szerepelnek és olajos magvakat sem szabad fogyasztani. Időnként egy kis mennyiségű olívaolaj azonban megengedett, mondjuk a saláták esetében. A tejtermékek közül kizárólag a zsírszegény készítményeket lehet fogyasztani és ezekből is csak kisebb mennyiséget. A rizs és a fehér liszt is tiltólistás.

A diéta folyamán a mozgás kötelező. Heti három alkalommal legalább 90 percet kell edzeni. A relaxációs gyakorlatok elsajátítását is fontosnak tartja a módszer feltalálója. Ugyanis ha az ember nyugodt, a pótcselekvésekről is le tud mondani. Ennek következtében nem lesz akkora a kísértés a nassolás, vagy a dohányzás iránt. A professzor szerint a fogyáshoz elengedhetetlen a stresszmentes életmód, így hosszútávon is megőrizhető az elért testalkat. Gyakorlatilag egy szénhidrátokban gazdag, a zsírokat minimális mennyiségűre csökkentő diétáról van szó. Az Ornish-diétával 2-3 hét alatt is szép eredményeket lehet elérni. Pár hét után viszont érdemes visszatérni a hús fogyasztáshoz, mivel a minimális mennyiségűre csökkentett zsírfogyasztás hosszútávon nem elegendő a szervezet számára.



?>