Kategóriák

Ajánlat



Diéták

Hirdetés


Helyettesítheti az otthoni mozgás az edzőtermi edzéseket?

otthoni mozgásSokan nem szeretnek edzőterembe járni, de ettől függetlenül a mozgás elengedhetetlen, ha fogyni szeretnénk. Számtalan torna videó és edzésterv található a világhálón, csupán az a kérdés, hogy az otthon elvégzett edzés helyettesítheti-e az edzőtermi edzést?

Több dologtól is függ, hogy elegendő-e az otthoni mozgás a fogyáshoz, vagy az alakmegőrzéshez. Az első szempont, hogy milyen jellegű mozgást végzünk. Tornázunk, vagy aerobik videók segítségével végig csinálunk egy edzést, esetleg szoba kerékpározunk, vagy más otthon is használható tornagépet használunk? Milyen intenzitású edzéseket végzünk? Hetente hány alkalommal és milyen hosszú edzéseket végzünk? Ezek a kérdések mind nagyon lényegesek ahhoz, hogy eldöntsük, elegendő-e az otthoni mozgás.

Amennyiben kitartóak vagyunk és lelkiismeretesen végigcsináljuk otthon is az egy, vagy akár másfél órás edzéseket, akkor elegendő lehet. Ha a fogyás a cél, akkor hetente 3 alkalommal legalább egy-másfél óra intenzív mozgásra van szükségünk. Ebben az esetben nem elég az izomerősítés, hanem aktív mozgásra van szükség! Az aerobik, a futás, a kerékpározás mind nagyon jó zsírégető! A futópadok használatával is elérhetjük ugyanazt az eredményt mintha a szabadban futnánk, bár sokan jobban szeretnek a szabadban, zöld környezetben futni.
Az otthoni edzés leginkább azoknak ajánlott, akik kitartóak és végigcsinálják a szükséges edzésprogramokat. Sokan hajlandóak elbliccelni az edzéseket, ami nem jó, hiszen akkor a várt eredmények is elmaradnak, vagy lassabban következnek be. Az ő számukra eleinte mindenképpen az edzőtermi edzés ajánlott, ahol az edző odafigyel rá, hogy valóban helyesen végigcsinálják-e a szükséges gyakorlatokat.

Ha nagyobb súlyfeleslegtől akarunk megszabadulni, akkor ajánlott az edzőterem mellett dönteni. Egy tapasztalattal rendelkező edző sokkal egyszerűbben össze tudja állítani a megfelelő edzéstervet, mint mi magunk otthon. Idővel természetesen át lehet állni az otthoni mozgásra, de amíg szükségesnek érezzük, hogy valaki kontrollálja, hogy helyesen végezzük-e az adott gyakorlatokat, addig mindenképpen érdemes edzőterembe járni.

Az alakmegőrzéshez az otthoni tornázás is elég lehet, de ebben az esetben is fontos, hogy kitartóak legyünk és végigcsináljuk az adott edzésprogramot, amit választottunk. Sokszor megtörténik, hogy 10-20 perccel hamarabb abbahagyjuk az edzést, mert csöngetnek, csörög a telefon stb. Ilyenkor eldöntjük, hogy majd holnap bepótoljuk, de ebből természetesen általában semmi nem szokott lenni. Így fontos az önfegyelem és a kitartás! Amikor edzünk, akkor zárjunk mi minden zavaró tényezőt, halkítsuk le a telefonunkat és ne foglalkozzunk mással!

Akár otthon, akár edzőteremben edzünk, az a lényeg, hogy kitartóak legyünk és ne adjuk fel. Mindenki számára létezik megfelelő edzésforma, csak keresgélni kell és meg kell találni azt, amelyik tetszik!



?>