Kategóriák

Ajánlat



Diéták

Hirdetés


Hajunk és körmeink szépsége a táplálkozásunkon is múlik

haj és körömA töredezett körmök és a fakó, száraz haj sok nő számára ismerős. A külső tényezők is befolyásolják a körmök és a haj állapotát. A sok kézmosás, a nem minőségi körömlakkok használata olyan dolgok, amelyek gyengítik a körmöket. A haj nagy ellensége többek között az erős napsütés, amelytől szárazabb és fakóbb lesz a hajkorona.

A körmök és a haj ápolása viszont belülről kezdődik! Ha a szervezet megkapja a szükséges vitaminokat, akkor erősebbek lesznek a körmök és a haj is, így a káros külső hatásokkal szemben is könnyebben tudnak védekezni. Nem elegendő a multivitaminok szedése, az egészséges táplálkozást semmi nem helyettesítheti!

A töredezett körmök esetében, a kalcium, az A-vitamin, a C-vitamin és az E-vitamin pótlása a legfontosabb! A töredezett és fakó haj esetében is ugyan ezekre van szükségünk és B-vitaminra, valamint vasra! Ezeket a vitaminokat a megfelelő táplálkozással pótolhatjuk. A kalcium miatt fontos, hogy minél több tejet és tejterméket fogyasszunk. Akár napi egy joghurt, vagy kefir is jót tehet a szervezetünknek! A vas leginkább a spenótban és a sóskában található meg. A zöldség és gyümölcs fogyasztás a legjobb módja a vitaminok pótlásának. Ha beépítjük a napi étrendünkbe a friss zöldségeket, illetve gyümölcsöket, akkor a szükséges vitaminokat is egyszerűen pótolhatjuk. Amennyiben úgy érezzük, hogy nem tudunk elegendő nyers zöldséget elfogyasztani a táplálkozásunk folyamán, akár frissen facsart zöldség és gyümölcsleveket is fogyaszthatunk. A rostokban gazdag táplálkozás is nagyon fontos! A turmix jó megoldást jelent azok számára, akik sem elég tejterméket, sem pedig elég gyümölcsöt nem fogyasztanak. Egy finom banán, vagy eper turmix akár még tízóraira is jó lehet és máris pótoltunk vele rengeteg vitamint, amelyre szüksége van a testünknek.

A kellő mennyiségű folyadék fogyasztásról sem szabad elfeledkeznünk, hiszen nap 2 liter ásványvízzel már nagymértékben segítjük a szervezetünk ásványi anyag szükségleteinek a pótlását! A szénsavas és alkohol tartalmú italokról érdemes lemondani, vagy legalábbis a minimálisra csökkenteni a fogyasztásukat, mivel ezek elvonják a vitaminokat a szervezetből. A kávé és az energiaitalok sem tesznek jót, mivel kevés olyan anyag van bennük, ami jót tesz a szervezetünknek, ezért inkább árt, mint használ.

Semmiképp nem érdemes megfeledkezni róla, hogy a külső ápolás kevés! Hiába a méregdrága sampon és hajpakolás, vagy körömerősítő, amíg a szervezetünk nem kap meg minden fontos vitamint, nyomelemet és ásványi anyagokat, amely többek között ahhoz is szükséges, hogy egészséges és szép körmeink, valamint hajunk legyen!



?>