Kategóriák

Ajánlat



Diéták

Hirdetés


A gyermekkori elhízást így előzhetjük meg

gyermekkori elhízasManapság egyre többen küzdenek súlyproblémákkal. Sok esetben már gyerekkorban észrevehetőek a plusz kilók, amelyek komoly egészségügyi problémákhoz vezethetnek! Egy egészséges fiatal szervezet esetében az anyagcsere működés még jó, ezért általában a túltáplálás, vagy a helytelen étkezés a túlsúly oka.

A gyermekeket, főleg kis korban nem szabad diétára fogni, mert a fejlődésben lévő szervezetnek mindenféle táplálékra szüksége van! Amennyiben mégis ilyen döntés születik, az csakis a gyermekorvos javaslatára történhet!

Ha szeretnénk megelőzni a gyermekkori elhízást, szoktassuk rá már kis korban csemeténket az egészséges étkezésre és a mozgásra! Amennyiben ezt a két fontos dolgot megszokja, a későbbiekben sem fenyegeti majd az elhízás. A fejlődőkorban nagyon fontos az egészséges táplálkozás, hogy a kellő vitaminokat és ásványi anyagokat megkapja a gyermek szervezete! A mozgás is elhanyagolhatatlan, hiszen jót tesz a testnek és a léleknek!

Egyszerűbb egészséges és tudatos életmódra nevelni a gyermeket kis korban, mint a későbbiekben megpróbálni változtatni a rossz szokásokon.

A mindennapi étkezések során kínáljunk sok nyers zöldséget és gyümölcsöt a gyermekeknek! Nem gond, ha valamelyik nem ízlik neki, vagy első alkalommal nem szívesen fogadja el. Próbálkozzunk, próbáljunk ki más zöldségeket és gyümölcsöket, mert valamelyik biztosan ízleni fog! A főételek mellé köretnek kínáljunk salátákat, párolt zöldségeket, főzelékeket. Ha a csemete ezt szokja meg, akkor nem az lesz az elvárása, hogy sült burgonya legyen a köret a rántott husi mellé!

A sült ételeket, valamint a kalóriadúsabb táplálkozást sem kell teljes mértékben kizárnunk a gyermekek étrendjéből, de oda kell figyelni a mértékletességre! A húsokat kínáljuk párolva, roston sütve, hiszen nem csak a szaftos pörköltek lehetnek finomak!

A gyermekek nyitottak az új ízekre és sok múlik a szülő hozzáállásán, hiszen a hozzátáplálás kezdetén már el is kezdjük alakítani a gyermekünk étel ízlését, életmódját. Amennyiben a szülő körültekintő, akkor ha csak nem valamilyen betegség áll az elhízás mögött, nagy valószínűséggel elkerülhetőek lesznek a súlyproblémák.

Az édességeket sem kell teljes mértékben megvonnunk, de ne szoktassuk rá a gyermeket, hogy minden nap csokoládét, vagy süteményt egyen. Desszertnek adjunk gyümölcsöt, vagy egy finom turmixot, müzli szeletet, aszalt gyümölcsöt. Ezek az egészséges nassolni valók nem hizlalnak és tele vannak fontos vitaminokkal!

A mozgást már kis korban könnyen megszerettethetjük a gyerekekkel, hiszen ilyenkor még szeretnek szaladgálni és a friss levegőn játszani. Ne hagyjuk, hogy ez a lelkesedés az évek folyamán elvesszen, válasszunk valamilyen sportágat a gyermekkel közösen, amelyet örömmel végez. Az is jó, ha hetente néhány alkalommal együtt járunk futni, vagy úszni! A gyermek a szülőt másolja, ha az egészséges életmódot mutatjuk meg neki, akkor azt is fogja követni!



?>