Kategóriák

Ajánlat



Diéták

Hirdetés


Fókuszban a szénhidrátszegény diéta

szénhidrátszegény diétaA szénhidrátszegény, vagy más néven Low Carb diéta, az Amerikai Egyesült Államokban indult hódító útjára. A szénhidrátszegény diéta során nem tiltott a szénhidrátok fogyasztása, azonban lényeges, hogy a lehető legminimálisabb mennyiséget vigyük csak be belőle a szervezetünkbe. A mennyiség mellett, a bevitt szénhidrátok minősége is lényeges szempont a szénhidrátszegény diéta során. Számtalan olyan diéta létezik, amely az alacsony szénhidrátbevitelen alapszik, a legismertebb ezek közül azonban, az Atkins diéta.

Az Atkins kúra alapjában véve egy olyan diéta, amely szigorúan korlátozza a bevitt szénhidrátok mennyiségét. Emellett azonban zsiradékokban bővelkedik, így sokan vitatják a kúra, egészségre gyakorolt jótékony hatását. Az Atkins professzor által megalkotott módszer több szakaszra osztódik. Az első szakaszában a szénhidrátok mennyisége nulla, vagy nagyon minimális, majd a következő szakaszokban, lépésről-lépésre emelhető az érték.

A South Beach diéta szintén nagy népszerűségnek örvend. Ez a diéta ugyancsak az alacsony szénhidrátbevitelen alapul. A kúra elején – az Atkins diétához hasonlóan – szigorú korlátokat kell betartani a szénhidrátokra vonatkozóan. A kemény bevezető szakasz után, egy könnyedebb, kevésbé szigorú periódus következik, amelynek során a bevitt szénhidrátok mennyisége valamelyest emelhetővé válik. Az Atkins és a South Beach diéta között azonban van néhány lényeges eltérés is. Az egyik ilyen eltérés az, hogy míg az Atkins diéta során bármilyen minőségű és mennyiségű zsiradék fogyasztható, addig a South Beach diéta során csupán a többszörösen telítetlen zsírok engedélyezettek. A másik eltérés pedig az, hogy míg az Atkins kúrában szigorúan számolgatni kell a bevitt szénhidrátok mennyiségét, addig a South Beach diéta során ez nem szükséges, mivel csakis lassan felszívódó, alacsony glikémiás indexel rendelkező szénhidrátok fogyasztása engedélyezett. Az ételek glikémiás indexét megtalálhatjuk a legtöbb tápanyagtáblázatban.

A South Beach diétához nagyon hasonít a Glikémiás index szerinti diéta. Ennél a kúránál ugyanis, szintén aszerint fogyaszthatjuk az ételeket, hogy mekkora glikémiás indexxel rendelkeznek. A diéta során három féle szénhidrát besorolás létezik. Vannak a tiltott élelmiszerek, vannak a korlátozott mennyiségben és a szabadon elfogyasztható szénhidrátok.

A szénhidrátszegény diéta követése nem csupán akkor javallott, ha fogyni szeretnénk. Az egészséges életmód részeként teljesen beépíthető ez a diétás módszer a mindennapjainkba. Elegendő csupán a a gyorsan felszívódó szénhidrátok mennyiségére odafigyelnünk, így nem csak egészségesebbekké és energikusabbakká válhatunk, hanem a cukorbetegség kialakulását is megelőzhetjük. A glikémiás index nagyon nagy segítséget nyújthat számunkra az egészséges életmódunk során. A tápanyag táblázat megmutatja számunkra, hogy melyek azok az élelmiszerek, amelyeket kerülnünk kell az egészségünk érdekében. Az alacsony glikémiás indexű ételeket részesítsük előnyben, míg a magasabb GI-jű, gyorsan felszívódó szénhidrátokat tartalmazó élelmiszereket igyekezzünk teljesen elhagyni az étrendünkből. Ezek a gyors felszívódású szénhidrátok ugyanis, erőteljesen meglökik a vércukorszintet, majd az inzulinszint hirtelen újra lecsökken. Fogyasszunk sok zöldséget és gyümölcsöt, azonban a gyümölcsöket is válogassuk meg. Csakis olyat együnk, amelynek alacsony a cukortartalma. Például a bogyós gyümölcsök és a csonthéjasok alacsony cukortartalommal rendelkeznek, míg a banán fogyasztását inkább érdemes elkerülni.



?>