Kategóriák

Ajánlat



Diéták

Hirdetés


Hatékony fogyókúra, de hogyan?

Hatásos fogyúkúra

Miért is kellene lefogynunk?

A különböző klinikai vizsgálatok és elemzések mára már teljesen világossá tették számunkra, hogy az elhízás nem csak esztétikai probléma, hanem számos súlyos betegség kiváltó oka is lehet. Nem csoda tehát, ha egyre több orvostól halljuk, hogy váljunk meg súlyfeleslegünktől, hiszen tíz kilogramm ledobásával jelentős mértékben csökkenthetjük a daganatos betegségek, a szívproblémák, érrendszeri betegségek előfordulásának arányát és az ezzel járó halálozási rizikót is. A túlsúly megszüntetése  segíthet vérnyomás problémánk enyhítésén, de jó hatással lehet a cukorbetegségre is.

Általában, aki fogyókúrára adja a fejét az szeretne gyorsan túl lenni saját önsanyargatásán és rövid idő alatt szeretne megszabadulni felesleges kilóitól. Akinek jelentős túlsúlya van az ráadásul valóban képes is egy komolyabb koplalással 1-2 hét alatt akár 5-10 vagy még több kilótól is megszabadulni. Nagyon nehéz azonban egy ilyen gyors fogyókúra után megtartani új súlyunkat, könnyen visszaszedhetjük kínkeservesen leadott súlyfölöslegünket, ha a fogyás után nem változtatjuk meg alapjaiban életvitelünket, hanem visszatérünk a korábbi rutinokhoz.

Mire figyeljünk?

Bizonyára sokan tapasztaltuk már magunkon, hogy akaratunk ellenére, bizonyos helyzetekben, ösztönösen nassolni, rágcsálni, enni kezdünk valamit. A fogyókúra talán legnehezebb része, hogy fejben átálljunk egy új rendszerre, megváltoztassuk rossz beidegződéseinket, automatizmusainkat. Sokan észre sem vesszük, hogy az egész napos koplalást az esti híradó alatt észrevétlenül elfogyasztott “néhány” szem sós mogyoróval teljesen romba döntjük, majd értetlenül állunk az előtt a tény előtt, hogy kitartó fogyókúrával sem tudunk megszabadulni egy kilótól sem. Talán a legfontosabb, hogy a fogyókúra során végig kordában tudjuk tartani tudatalattinkat. Ebben sokszor segítségünkre lehetnek a különböző meditatív módszerek is, de nyúlhatunk akár az agykontroll eszközeihez is.

Fogyókúránk akkor lehet sikeres, ha rendszert viszünk életünkbe. Átgondoljuk, hogy mikor és miért szoktunk enni vagy inni valamit. Tudatosan megvizsgáljuk, hogy lassan vagy rohanva szoktunk étkezni, odafigyelünk az ételekre az étkezés módjára, vagy csak bekapunk menet közben valamit. Az elfogyasztott ételek mennyisége és minősége mellett figyelmet fordítunk az italfélékre is, hiszen egy-egy átmulatott mámoros éjszaka, vagy egy-két palack elfogyasztott üdítő is képes romba dönteni sziszifuszi munkánkat. Gyakran elfelejtünk, vagy éppen szándékosan kihagyunk étkezéseket, aztán pedig nem tudunk ellenállni leküzdhetetlen éhségünknek.

A hatékony fogyás érdekében minden apró momentumra oda kell figyelnünk annak érdekében, hogy leadott kilóink ne jöjjenek vissza ránk. Ha képtelenek vagyunk egyedül összeállítani egy napi rutint, akkor kérjük ki bátran táplálkozási szakember, de akár pszichológus segítségét is, akik biztosan segíteni fognak nekünk nem csak abban, hogy milyen rendszerességgel fogyasszuk el a különböző táplálékokat, de hosszabb távon lelki támaszul is szolgálhatnak nekünk. Erre egyébként is különösen rászorul egy szigorú diétát folytató ember, mert a talán a testnél csak a lelket viseli meg jobban a szigorúan szabályozott életvitel, ami nélkül elképzelhetetlen, hogy tartósan megszabaduljunk kilóinktól.

Nagyon fontos tisztában lennünk azzal is, hogy a fogyókúrák hatására alapjaiban megváltozik szervezetünk működése. Megfelelő diéta mellett beindulnak a méregtelenítési folyamatok, melyek sok esetben szintén kellemetlen tünetekkel járhatnak együtt. Viszont végeredményben fontosak ahhoz, hogy képesek legyünk megszabadulni lerakódott zsírpárnáinkról.

Szintén nagy kitartás kell ahhoz, hogy a fogyókúra során kivárjuk a megfelelő eredmény elérését. Nem könnyű ugyanis a szigorú diétával sem megszabadulni a lerakódott zsírtól, hiszen a koplalással szervezetünk biztosan átvált majd az éhező üzemmódra, ami első lépésben azt okozza majd, hogy a szervezetünk minden elérhető szénhidrát forrást megpróbál elégetni szervezetünkben. Sajnos a lerakódott zsírpárnák egyáltalán nem tekinthetők a szervezetünk számára könnyen elérhető energia forrásnak szemben a májban és az izmokban tárolt cukrokkal, amiket az éhesén beálltával azonnal elkezd majd szervezetünk hasznosítani. A diéta első napjaiban a rengeteg lebontott szénhidráttal együtt sok addig megkötött víz is kiürül majd szervezetünkből. Ezért tudunk a helyesen megválasztott diéta segítségével egy hét alatt akár 4-6 kilótól is megszabadulni. Az igazi fogyás azonban csak a gyorsan felhasználható energiaforrások elégetése után kezdődik, azaz a diéta megkezdése után 5-7 nappal kezdjük csak el sziszifuszi módon felhasználni lerakódott zsírfeleslegünket.

Ne feledjük tehát, hogy tartós fogyásra vágyunk, akkor ne érjük be a néhány napos diétával leadott kilókkal, mert ezeket nagyon gyorsan visszaszedhetjük magunkra, ha újfent elegendő szénhidrátot és vizet viszünk be szervezetünkbe. Legyünk kitartóak!

Vigyük rendszert étkezésünkbe. Osszuk el a napi táplálék bevitelt legalább öt részre. Ha szükséges, akkor keljünk fel reggel korábban, hogy legyen időnk reggelizni. Fogyasszunk sok zöldséget és gyümölcsöt és lehetőség szerint az esti étkezést fejezzük be már este hétkor, hogy legyen ideje emésztőrendszerünknek a pihenésre. Ellenőrizzük rendszeresen testsúlyunkat, ezzel is visszaigazolva kitartásunkat. Tartsunk gyümölcs és léböjt napokat, rendszeresen fogyasszunk sok ásvány vizet, de ne feledkezzünk meg a heti egy csaló étkezésről sem, amikor akár hamburgert és sültkrumplit is ehetünk, mert ez segít “átverni” szervezetünket, hogy ne álljon be tartósan a koplaló üzemmód szervezetünkben.

Összességében készüljünk tehát fel ne csak testileg, hanem lelkileg is a fogyókúrára, legyünk büszkék elért eredményeinkre és igyekezzünk tartósan, hosszabb távon átállni egy egészségesebb, mozgásban gazdagabb életmódra!

 



?>