Kategóriák

Ajánlat



Diéták

Hirdetés


Fogyás Norbi Update módszerrel

Norbi Update

Schobert Norbi nevét az egész ország ismeri. A fitneszguru az elmúlt évek során egy egész hálózatot épített fel, Update pékségeket, éttermeket nyitott, könyveket írt, melyekben megosztja a saját módszerét, és az azzal kapcsolatos tapasztalatait.

Norbi igen megosztó személyisége lett az országnak, vannak olyanok, akik hűen követik, mások pedig nem hiszik el, hogy az Update rendszer működhet.

A Norbi Update tulajdonképpen nem egy fogyókúra, vagy egy diéta, hanem egy életmódrendszer, amit Norbi saját maga fejlesztett ki és tökéletesített az évek során.

Kövér kisfiú volt, akit kiskorában sokan csúfoltak, aztán a testneveléstanára unszolására lefogyott végül. Ám a hatás nem volt annyira tartós, mint szerette volna, folyamatosan küzdött a kilókkal az évek során, ezért alkotta meg később ezt az életmódrendszert, ő is eszerint él.

Az Update módszer lényege az, hogy semmilyen táplálékot nem kell megvonnunk magunktól, csak az a nem mindegy, hogy miből mennyit és mikor eszünk. Emellett természetesen nagyon fontos a mozgás, lehetőleg minél gyakrabban, mindegy, hogy mit.

Sok ember számára azért kínszenvedés a diétázás vagy a fogyókúra, mert szinte mindenről le kell mondania, és csak egy, vagy néhány élelmiszert vehet magához hosszú időn keresztül. A Norbi Update lényege nem az önmegtartóztatás, hiszen bármit lehet enni, semmit nem kell megvonni a szervezettől.

Norbi az ételeket három nagy csoportba osztotta, a délelőttig, a délutánig és a bármikor ehető ételek. (Értelemszerűen, ha valakinek más a bioritmusa, akkor másképp kell értelmezni)

A csak délelőtt ehető ételek csoportjába a cukros és lisztes ételek tartoznak, például a kenyér, péksütemények, cukros üdítőitalok, chipsek, és minden más, ami nehezen emészthető. Ezekből kizárólag délelőtt fogyaszthatunk, akkor is csak mértékkel. Az emberek java része olyan dolgok után sóvárog, amit nem kaphat meg. Mivel a Norbi Update-ben nincsen tiltás, ezért az ember nyugodtan bekaphat délelőtt egy kis csokit vagy egy pogácsát, ha arra vágyik, minden bűntudat nélkül. Kódjuk is van, ezek az Update 3-as élelmiszerek.

A délutánig fogyaszthatók csoportjába a kevésbé cukros élelmiszerek, néhány gyümölcs és zöldség került. Ilyen például a krumpli, a rizs, italok közül a sör vagy a 100%-os gyümölcslevek. Utóbbi azért, mert hiába nem tartalmaz hozzáadott cukrot, a szirup, amiből készítik, igen. A délutánig ehető élelmiszerek mennyiségét Norbi úgy határozta meg, hogy a „bármennyi” fele. Azaz, amennyi bármikor fogyasztható ételt veszünk magunkhoz (Update 1-es élelmiszerek), nagyjából annak a felét ehetjük meg ebből a csoportból, azt is csak délután háromig. (Update 2-es élelmiszerek) Pl. Délután kettőkor megeszünk egy nagy szelet sült húst (Update 1), akkor a hús mennyiségének fele legyen a rizs. (Update 2)

A harmadik csoportban lévő élelmiszerek bármikor ehetőek. Ezek egyáltalán nem tartalmaznak lisztet vagy cukrot, bármikor, bármennyit lehet belőle enni vagy inni. Ilyenek például a nem túl zsíros húsok, sok gyümölcs, zöldség, fűszer, italok közül a száraz szeszesitalok, a víz.

Mivel a Norbi Update nem egy szimpla fogyókúra, ezért akár egy életen át tartható. Ha már elértük a kívánt testsúlyt, akkor akár lazábban is alkalmazhatjuk a módszert, a lényeg az, hogy a cukros és lisztes ételek bevitelének mennyiségét azért lehetőleg minimálisra csökkentsük.

A mozgás elengedhetetlen Norbi szerint, így az életmód alkalmazása mellett mozogni is kell. Mindegy, hogy mit, néhány perc is csodákra lehet képes, de azért igyekezzünk minél többször sportolni. Ez egyrészt meggyorsítja a fogyási folyamatot, másrészt pedig egészséges.

A teljes táblázat Norbi oldalán, a www.norbi.hu címen megtekinthető.



?>