Kategóriák

Ajánlat



Diéták

Hirdetés


Ezért kerüld a gyorséttermi ételeket

gyorskajaA gyorséttermi ételek finomak, de nem egészségesek. A fogyókúrázók számára egyáltalán nem ajánlottak, de az egészséges életmódra törekvők is jobban járnak, ha kerülik ezeket a finomságokat.

A gyorséttermi ételek először is tele vannak tartósítószerrel és különféle ízfokozókkal, amelyeknek köszönhető a finom ízük. Sokkal nagyobb mennyiségű sót tartalmaznak, mint a házilag készített ételek, így már csak emiatt is károsak a szervezetre.

A kalóriatartalmuk is nagyon magas. Egy hamburger, vagy sajtburger kalóriaszáma magas, a zsíros húsnak és a különféle önteteknek köszönhetően. A fogyókúrázók így jobban járnak, ha kerülik ezeket az ételeket, hiszen nem is nyújtanak hosszú időre telítettségérzetet, ezért az elfogyasztásuk után hamar ismételten éhesek leszünk.

Mivel a gyorséttermekben minden nagy mennyiségben készül, így a sült burgonya is. Arra viszont sajnos nem figyelnek mindenhol kellőképpen, hogy megfelelő időközönként cseréljék az olajat, amiben a burgonya, vagy más finomságok sülnek. A gyorséttermekben sok esetben gazdasági szempontok miatt használják a kelleténél tovább a sütéshez az olajat. A túl hosszú időn keresztül használt olaj megég, emiatt pedig még a rákos megbetegedések kialakulásához is hozzájárulhat!

Ezek az ételek nem csak kalóriadúsak de igen gyomorterhelőek is. Akik puffadással, vagy más gyomor problémákkal küzdenek csak fokozzák a kellemetlen tünetek erősségét, ha ezek mellett a táplálékok mellett döntenek.

Gyermekek számára sem ajánlott, hogy rendszeresen gyorséttermi ételeket fogyasszanak. Természetesen elkerülhetetlen, hogy időnként meg ne egyen egy hamburgert, vagy egy szelet pizzát, de ne ezek az ételek legyenek a csemete főtáplálékai. Ezek a finomságok nem bővelkednek vitaminokban és ásványi anyagokban, így nem nevezhetjük őket értékes tápláléknak. A gyermekeknek pedig nagy szükségük van a vitamindús táplálkozásra ahhoz, hogy egészségesen növekedhessenek.

Mivel ezek az ételek nem igazán tartalmaznak friss zöldségeket, illetve húsból sem a sovány, kalóriaszegényebb az alapjuk, ezért a vonalainkra nagyon rossz hatással vannak. A hamburgerekben található húspogácsa íze remek, de a kalóriatartalma már kevésbé az!

A szervezetünknek szüksége van a friss és vitamindús ételekre! Ez nem azt jelenti, hogy soha nem ehetünk gyorséttermi ételeket, de ne ezeket válasszuk nap mint nap ebédre. Amennyiben lehetséges próbáljunk meg egészséges és valóban tápláló finomságok mellett dönteni, amelyek nincsenek tele színezékekkel és tartósítószerekkel, így kímélik a gyomrunkat és az alakunkra sincsenek rossz hatással.



?>