Kategóriák

Ajánlat



Diéták

Hirdetés


Az idénygyümölcsök a legjobb vitaminforrások

gyümölcsökA hosszú tél során a vitamin készleteink kiürültek. Tavasszal már elkezdhettük pótolni őket, de a nyár igazán az az időszak, amikor számtalan idénygyümölcs közül választhatunk.

Az eper, a málna, a barack, a sárgadinnye, a görögdinnye, a cseresznye és a meggy mind olyan gyümölcsök, amelyek tele vannak fontosabbnál fontosabb vitaminokkal.

A stresszes és felgyorsult életmódunk következtében nem figyelünk eléggé a testünkre és a szükségleteinkre. Nincs időnk megfelelően táplálkozni, ezért ha megéhezünk eszünk egy szendvicset, vagy rosszabb esetben egy zacskó csipszett. Ezzel nincs is semmi gond, csupán a szervezetünk előbb-utóbb jelezni fogja, hogy valami hiányzik, mégpedig a vitaminok és az ásványi anyagok. A fáradtság, a levertség, a feszültség, mind lehetnek a vitaminhiány tünetei is.

Érdemes kihasználni a nyári időszakot és legalább ilyenkor feltölteni a szervezetünk készleteit mindennel amire szüksége van. A multivitaminok és a táplálékkiegészítők hatása nem összehasonlítható a friss gyümölcsökben megtalálható vitaminokéval. Naponta egy-két alkalommal mindenképpen érdemes az idénygyümölcsök mellett dönteni! Ez csak addig nehéz, amíg szokásunkká nem válik az egészséges táplálkozás.

A gyermekek szervezete számára a legfontosabb a megfelelő táplálkozás, ezért érdemes már kis korban megszoktatni a csöppségeket az egészséges étkezéssel.

A reggeli mellé mindenképpen adjunk gyermekünknek valamilyen gyümölcsöt is és fogyasszunk mi is belőle! Akármennyire is sietősek a reggeleink, azzal tisztában kell lennünk, hogy a legfontosabb étkezés a reggeli és a kávé nem minősül tápláléknak önmagában!

Napközben is számtalan módon fogyaszthatunk friss gyümölcsöket, még akkor is ha önmagában nem igazán kívánjuk a friss finom epret, vagy barackot. Készíthetünk gyümölcssalátát, amire akár tejszínhabot, vagy csokiöntetet is tehetünk. A turmix is jó választás, hiszen a hozzáadott tejnek köszönhetően még a kalcium szükségletünket is pótoljuk. Muffin, vagy vanília fagylalt mellé is fogyaszthatunk gyümölcspürét, a variációk végtelenek.

Amennyiben lehetőségünk van rá, próbáljunk meg valódi bió gyümölcsöt vásárolni, amely kevesebb vegyi hatásnak volt kitéve, mint az import cikkek. Ha a mindennapi étkezésünkbe beépítjük a gyümölcsfogyasztást, sokkal egészségesebbek és fittebbek lehetünk! Az idénygyümölcsök bizonyulnak a legjobb választásnak, hiszen azok helyben teremnek, frissen fogyaszthatjuk őket, vitamindúsak és még finomak is! A szezonális gyümölcsök mindegyike más-más vitaminokat tartalmaz, ezért érdemes mindig azt fogyasztani, ami éppen terem, így megadhatjuk a szervezetünknek a szükséges vitaminokat. Ráadásul a gyümölcsök jelentős része még csak nem is hizlal, ezért a fogyókúrázók számára is ajánlottak! A gyermekeket is érdemes megszoktatni azzal, hogy nem a ropi a nassolni való, hanem egy marék friss eper, egy barack, vagy egy gyümölcssaláta.

A szervezetünk vitaminszükségleteit egy kis odafigyeléssel könnyedén pótolhatjuk, ez is mint sok más, csak a megszokásainkon múlik. Ha szeretnék egészségesebbek és energikusabbak lenni, ne feledkezzünk meg róla, hogy mennyire fontos a minőségi étkezés! A szervezetünk sokkal ellenállóbb lesz a téli hónapok alatt is, ha a nyári időszakban feltöltődhet a fontos vitaminokkal, amelyekből tartalékolhat!



?>