Kategóriák

Ajánlat



Diéták

Hirdetés


Alakítsd ki a saját fogyókúrás étrended

étrendMindenkinek más a szervezete így a fogyás mértéke és gyorsasága is egyénenként változó. A fogyást számos tényező befolyásolja, mint például a napi aktivitás. Ezért mindenkinek más étrendre van szüksége ahhoz, hogy jól érezze magát a bőrében, ne koplaljon és mégis fogyjon.

Reggelire pékárukat is lehet fogyasztani. A teljes kiőrlésű kifli, kenyér, vagy zsömle is választható, de csak kis adagban. Egy szelet teljes kiőrlésű kenyér már bőven elegendő ahhoz, hogy energikusan induljon a reggel. Fogyasztható mellé főtt, vagy lágy tojás, zsírszegény joghurt, zsírszegény túrókrém, zöldségek mint a paradicsom, a paprika, vagy az uborka korlátlan mennyiségben ehetőek. A zabpehely, vagy a kukoricapehely is megfelelő lehet reggelire. Akár egy vékony szelet zsírszegény sajtot is tehetünk a pirítósra. Tejet és gyümölcslevet is ihatunk a reggeli mellé, de frissen facsarjuk a gyümölcslevet, ne a bolti változat mellett döntsünk, mert azokban sok a hozzáadott cukor. A fentieket variálva változatos reggeliket készíthetünk magunknak, de a mértékletességre azért figyeljünk.

Tízóraira érdemes valamilyen gyümölcsöt enni. Lehet alma, narancs, kivi. E mellé akár néhány sem diót, vagy mandulát is elfogyaszthatunk, így az energiaszükségleteinket pótoljuk, de mégsem hizlaló édességeket fogyasztunk.

Ebédre válasszunk könnyed levest. A gomba, brokkoli, vagy hagymakrémleves jó választás, hiszen ezek nem kalóriadús ételek. Arra azonban figyeljünk, hogy rántás helyett habarással készítsük a leveseket, vagy főzőtejszínnel engedjük fel őket, így is csökkenthetjük a kalóriatartalmukat. A második fogás lehet csirke, pulyka, kacsa, vagy hal is. A húsokat pároljuk, grillezzük, de a pörköltökről és a panírozott húsokról mondjunk le egy időre. Köretnek tökéletesek a különféle saláták, bármilyen zöldségeket összevagdoshatunk. Főzelékeket is választhatunk, de azokat ne sűrítsük túlságosan rántással, mert akkor nő a kalóriatartalmuk. A párolt, vagy grillezett zöldségek is korlátlanul fogyaszthatóak, a burgonyapüréről, vagy a sült burgonyáról viszont le kell mondani ha fogyni akarunk. A párolt káposzta, vagy a cékla viszont remek köret és alacsony kalóriatartalmú.

Ha az ebéd és a vacsora között még szeretnénk valamit enni, akkor választhatunk a natúr joghurt, vagy a gyümölcsök közül. Vacsorára választhatunk párolt, vagy grillezett húst, készíthetünk salátákat és fogyaszthatunk gyümölcsöket is. A zsírszegény tejtermékek, mint a joghurt, a kefir, a sajt, vagy a túró is remek.

A fenti ötletek alapján bárki összeállíthat saját magának egy fogyókúrás étrendet. A lényeg, hogy figyeljünk a mennyiségre kerüljük a zsírt, valamint a magas szénhidrát tartalmú ételeket. Már 1-2 hét diétázás után is észrevehető lehet kisebb fogyás.



?>