Kategóriák

Ajánlat



Diéták

Hirdetés


A legjobb diéta: a sportolás

trxAhhoz, hogy fogyjunk és szebb legyen az alakunk, elengedhetetlen a rendszeres testmozgás, még akkor is, ha egyéb megoldások százai kecsegtetnek kényelmesebb megoldásokkal. A fokozottabb zsírégetés, kalóriaégetés és anyagcsere, mind hozzájárulnak a testsúly csökkentéséhez, arról nem is beszélve, hogy a sport által még egészségesebbek is leszünk!

De hogyan is működik?

A test fokozottabb igénybevétele megnöveli a tápanyagigényünket, ám ha ezt nem pótoljuk, akkor máris létrejön a fogyás, hiszen szervezetünk elkezdi lebontani a tartalékokat. Így sportoláskor mindig azt a célt tűzzük ki magunk elé, hogy minden nap több legyen az elégetett kalóriánk, mint amit bevittünk. Ehhez persze nem árt tisztában lennünk az egyes élelmiszerek kalóriatartalmával, ebben a kalóriatáblázatok nagy segítségünkre lehetnek. A sport fokozza az anyagcserét, ami szintén a kalóriadeficit létrejöttében segít.

Számos más pozitív hatás is betudható a sportnak, így például a sportok mindegyike segít levezetni a stresszt, boldogsághormonokat szabadít fel, és mivel testünk szebb, feszesebb is lesz a rendszeres testmozgás következtében, önbizalom növelő hatása óriási.

Melyik számunkra a legmegfelelőbb sport?

Ha elsősorban fogyni szeretnénk, akkor próbálkozzunk a futással. A futás zsírégetés szempontjából is kiváló sport, nem szükséges hozzá speciális felszerelés, csupán egy futócipő, és már indulhatunk is. Törekedjünk rá, hogy ne betonon fussunk, és fokozatosan építsük fel a tempót is a dinamikát: eleinte keveset és lassan, majd gyorsabban és intenzívebben fussunk. A futás nagyon jó hatással van a keringései rendszerre is, csakúgy, mint a kerékpározás, amely viszont a futással szemben, kíméli az ízületeket. Gyorsabb és látványosabb megoldást keresünk a fogyás szempontjából, akkor a súlyzóval történő edzés jobb megoldást jelenthet. Ez annyival „bonyolultabb”, hogy fel kell keresnünk egy edzőtermet, ott bérletet kell váltanunk, és rendszeresen eljárunk edzeni. A legjobb, ha személyi edzőt bízunk meg egy ránk szabott edzésterv kidolgozására, hiszen így célzottan tudjuk elérni a kitűzött célunkat.

Egy új edzésforma: a TRX!

A fitness világában egyre-másra találkozunk újabb és újabb edzésformákkal, ilyen a nemrégiben debütált TRX, amely azóta egyre nagyobb népszerűségnek örvend. Előnye, hogy rövid idő alatt látványos eredményeket lehet vele elérni, kevés az eszközigénye és a mindennapi életben remekül hasznosítható az eredménye. Ez annak köszönhető, hogy nem izmokat épít, mint a súlyzós, erőnléti edzések, hanem stabil izomzatot képez a test minden területén, amely így fokozottabban terhelhető a mindennapi életben is.
A módszer lényege, hogy a falhoz erősítenek egy hevederrendszert, amellyel számos különböző gyakorlatot lehet elvégezni úgy, hogy az egész testet átmozgatja. Mivel az ellensúly a saját testünk, így biztosítva van, hogy ne terheljük túl magunkat, és ez segít elkerülni az izmok sérülését is. Ezt támasztja alá, hogy a TRX-et eleinte a mozgásrehabilitációban használták a gyógytornászok, hogy műtétek után talpra állítsák a betegeket. A cardio edzéseknél ugyanakkor intenzívebb edzésformának tekinthető, tehát több kalóriát égethetünk el alatta, és nagy előnye, hogy az ágyék körüli gerincizmokat erősíti meg, így a későbbi gerincbántalmak elkerülhetők általa!



?>