Kategóriák

Ajánlat



Diéták

Hirdetés


A legegészségesebb fogyókúra

legegészségesebb diéta

Már biztosan sokan várjuk a tavaszt, amikor a természet megújulásával együtt az erősödő napsugarak hatására egy kicsit mi is megújulhatunk.

Ha az ünnepek alatt jól megtömtük magunkat, akkor itt az ideje, hogy találjunk valami megoldást arra, hogy a tavasz kezdetéig egy kicsit könnyebbek legyünk. Ugye te is szeretnéd, hogy az egyre hosszabbodó nappalokat a virágos kikeletet egy kicsit egészségesebben, fittebben, jobb formában várhasd?  Elcsépelt kérdésnek tűnik ez, de ha valóban sikerül változtatnunk egy kicsit az étkezési szokásainkon, akkor nem csak a tavasz ébresztette örömökkel szembesülhetünk majd, hanem sokkal életvidámabbak lehetünk az év minden hónapjában.

Mit tegyünk annak érdekében, hogy egészségesen fogyókúrázzunk?

Térjünk át az olyan növényi alapú ételek fogyasztására, melyek tápanyagokban gazdagok, nem igényelnek mesterséges ízesítést, mert az alapanyagok ízletessége miatt már eleve finomak. Ne fogyasszunk a továbbiakban cukrozott, zsíros, és rostszegény ételeket, mert ezek okozzák leginkább, hogy szépen elraktározzuk zsírpárnáinkban a fölöslegesen elfogyasztott energiákat.

Aki már kipróbálta a növényi alapokra építő diétát az megerősít majd minket arról, hogy ezzel a diétával nem csak súlyunkat csökkenthetjük, hanem számos, túlsúllyal együtt járó, betegség kellemetlen tünetét is enyhíthetjük, megszüntethetjük, azaz összességében nem csak könnyebbek leszünk a növényi diéta segítségével, hanem sokkal jobban is fogjuk érezni magunkat.

Ahhoz, hogy megszokott ételeinket úgy váltsuk le, hogy ne kelljen lemondanunk minden általunk kedvelt ízről, alaposan meg kell terveznünk, hogy milyen étrendet fogunk követni a növényi diétánk alatt. Nem lesz azonban nehéz átállás, hiszen olyan ételek  kerülnek majd az étrendünkbe, mint a tonhalsaláta vagy a fekete bab csili, melyek még a legfinnyásabbak számára is nagyon finom alternatívát kínálnak a megszokott magyaros ételek helyett. Ha igyekszünk a köztes étkezések alkalmával olyan gyümölcsöket, zöldségeket és gabonaféléket fogyasztani, melyek kalóriába szegények, de egyébként könnyen jól lakhatunk velük, akkor nem fog állandósulni diétánk alatt a nem kívánt éhségérzet sem.

Hogyan érhetjük el áhított céljainkat a növény diétával?

Ne legyünk drasztikusan a váltásban, ne akarjuk azonnal a teljes étrendünket átállítani, mert szervezetünk sokkal könnyebben alkalmazkodik, ha folyamatosan térünk át az új étrendre. Ne akarjunk azonnal néhány hét alatt 10-20 kilót fogyni! Tűzzünk ki reális, könnyebben elérhető célokat magunk elé, hogy ne okozzon csalódást diétánk az eredményességben. Szép fokozatosan váltsunk át a fehér kenyerekről, péksüteményekről azokra, melyek teljes kiőrlésű lisztből készültek és rostokban gazdagabbak. Fokozatosan vonjuk ki a zsíros, vörös húsokat étrendünkből. Meg fogunk lepődni például, hogy milyen finom egy vegetáriánus chili és az új ízek felfedezésével szépen lassan elmúlik vágyakozásunk a zsíros ételek iránt. A rostosabb ételekre való áttérés az első időszakban könnyen felfúvódást okozhat, de az étrendváltás során legyünk itt is fokozatosak és lassan térjünk át a teljes kiőrlésű pékárukra.

Fogyókúránk fontos eszköze egy olyan napló, melyben szépen feljegyezzük diétánk minden mozzanatát, étrendünk változtatásait, illetve azokat a változásokat, melyeket az étrend váltás után érzékelünk magunkon. A napló nagy segítségünkre a fogyókúra alatt, mert folyamatosan nyomon követhetjük majd belőle, hogy mely szokásaink alapozhatják meg fogyókúránk további lépéseit. Vezessük rendszeresen az elfogyasztott ételeket, lapozgassuk át minden nap naplónkat, így biztosak lehetünk majd abban, hogy bele fér-e még például egy esti banán az adott napi étrendünkbe. A napló segíteni fog a fokozatos, kis lépések, célok elérésében, azok nyomon követésében. Ha céljaink reálisak, akkor azokat sokkal könnyebb lesz megvalósítanunk. Ne akarjunk például egy hét alatt 5 kilót fogyni, amikor kitűzhetjük célnak azt is, hogy holnap “csak” 7-8 adag gyümölcsöt fogunk elfogyasztani. Ha ilyen célokat fogalmazunk meg magunknak lépésről, lépésre, akkor az áhított, nehezen elérhető célok majd szépen maguktól megvalósulnak. Naplónkban rögzítsük azt is az éppen elfogyasztott ételekkel együtt, hogy milyen lett a közérzetünk a változtatások hatására. Idővel látni fogjuk, hogy mennyivel energikusabbá válunk, hogyan lesz közérzetünk és kedvünk is egyre jobb és jobb a fogyókúránk hatásainak következtében. Naplónk segíteni fog az elfogyasztott ételekhez való hozzáállásunk megváltoztatásában is. Idővel már nem fogunk azon keseregni, hogy mennyi mindent nem ehetünk meg, hanem hátra arccal az kerül majd gondolkodásuk középpontjába, hogy mennyire táplálóak és ízletesek új étrendünk ételei.

 

Minta diéta napló

Minta diéta napló

 

Elsősorban növényi alapanyagokra építő diétánk során az alábbi fontos elveket, szabályokat tartsuk mindig be:



?>