A fogyás ideje leállt

a fogyás ideje leállt

Mi a teendő, ha leáll a fogyás?

IDŐSZAKOS BÖJT - mi az? mik az előnyei? hogyan alkalmazzuk?

Elég gyakori jelenség, hogy az ideig-óráig súlyvesztést eredményező diétában egyszer csak leáll a fogyás, és bármit teszünk, nem billen tovább a mérleg nyelve. Mi okozhatja ezt? Nem biztos, hogy mi csináljuk rosszul, lehet, hogy egy alaposabb orvosi vizsgálat szükséges, hogy kiderüljön, mire reagál rosszul a szervezetünk, esetleg milyen hormon űz kegyetlen tréfát velünk.

cél égő hasi zsír

Gáspár Kinga Mi megszabadulnánk tőlük, a kilók pedig makacsul ragaszkodnak hozzánk: mi állhat a megrekedt fogyókúra hátterében?

A módszer, a tempó és a kitartás az, amikre érdemes elsőre gyanakodjunk, de fontos életmódbeli tényezők és a szervezetünk hormonális működése is szerepet játszat az átmeneti kudarcban.

A fogyás ideje leállt

Fontos, hogy a súlyvesztés stagnálása ne az életmódváltás feladására késztessen bennünket, inkább mindenképpen járjunk utána, mi hogyan lehet fogyni és zsírégetni a problémát! Az egészséges táplálkozás önmagában még nem garancia a fogyásra Sokkal gyakoribb probléma a fogyókúrában tapasztalt plafonálódás, semhogy egyetlen okra egyszerűsíthetnénk le.

Megállt a fogyás! Mit tegyek? Minden fogyókúra nélkülözhetetlen velejárója, hogy bizonyos időnként a fogyás stagnál, de ilyenkor nem kell kétségbe esni, mert néhány egyszerű változtatással könnyen újra beindítható. Még a legjobban kivitelezett fogyókúra során is előfordulhatnak átmeneti időszakok, amikor megáll a fogyás. Ilyenkor sokan még inkább lecsökkentik a bevitt kalóriákat, vagy még keményebben edzenek, és azt tapasztalják, hogy a mérleg mutatója továbbra sem moccan.

Bajnok Éva endokrinológus. Érdemes gyanakodni, ha például szigorú, túl konkrét előírásokkal vagy szélsőséges diétákkal, netán csodakúrákkal terelnének bennünket a fogyás ideje leállt fogyókúra irányába, hiszen ezek a tanácsok lehet, hogy éppen fordítva sülnek el.

súlycsökkentő alkalmazások amelyek pontokat számolnak

Akár falásrohamokat is kiválthat a hirtelen tápanyagmegvonás. Fotó: Pexels.

Akinél egy jól megválasztott és fegyelmezetten betartott diétával, mozgással három hónap után sem indul be a fogyás — ennyi idő alatt nagyjából 6 kg-tól kellene megszabadulnia —, akkor célszerű szakembert felkeresni. Bajnok Éva. Az orvosi vizsgálat ilyenkor egyrészt egy részletes szóbeli konzultációból áll, amit fizikai vizsgálat és rutin laborvizsgálat követ, ezt az éhgyomorra végzett rutinvizsgálatot egyébként mindenkinek el kellene végeztetnie évente egyszer.

Talán számodra is ismerős a helyzet, hogy bár elhatározod, leadsz néhány plusz kilót, a kezdeti sikereket nem követi a folytatás, a súlyvesztés megfeneklik. A jelenség gyakori, igazából mindenkivel előfordul, még a legtökéletesebben edző és táplálkozó sportolókkal is.

Emellett indokolt esetben szükség lehet cukorterheléses vizsgálatra, pajzsmirigy-vizsgálatra, illetve személyre szabottan az egyéb hormonok szintjének ellenőrzésére pl. Ha valaki például vegetáriánus, akkor ellenőrizni kell a B és a vasszintjét is. Ugyanakkor fontos számításba venni, hogy az életkor előrehaladtával — főleg, ha azt nem kompenzáljuk megfelelő mozgással — mindenképpen csökken a napi kalóriaszükséglet.

Miért állt meg a fogyás?

Milyen hormonok játszanak fontos szerepet testsúlyunk szabályozásában? Lehetünk bármennyire eltökéltek és fegyelmezettek, nem biztos, hogy a jól megválasztott diéta és a kitartás a kívánt eredményhez vezet.

fogyni barát

Mielőtt még belekezdünk a fogyókúrába, érdemes ismernünk szervezetünk hormonháztartásának működését, különösen tekintettel a testsúly szabályozásáért is felelős hormonokra. Ennél is gyakoribb viszont a szénhidrát-anyagcsere zavar: a cukorbetegség, a cukorbetegséget megelőző állapotok, illetve az inzulinrezisztencia.

Megállt a fogyás! Mit tegyek?

Emellett például a mellékvese hormonzavara vagy a menopauza is okozhat súlygyarapodást, férfiaknál a tesztoszteron-hiány vagy a növekedési hormon hiánya is felelős lehet a megrekedt fogyókúráért. Jó hír, hogy a fogyást is segítő hormonok egyensúlyát, vagyis egészséges működését mi magunk is tudjuk befolyásolni: elsősorban életmódváltással, egészséges táplálkozással és megfelelően megválasztott mozgásformákkal.

  1. Fogyás robinson pont
  2. Post comments: 7 hozzászólás Kitartóan diétázol, de megállt a fogyás?
  3. El kell e távolítania a zsírt a csontlevesből
  4. Fogyás a vékonybél elzáródása után
  5. Hogyan égetheti el a test a zsírt
  6. Hiába jársz edzőterembe, és eszel egészségesebben, mint valaha, megáll a fogyás?

Fotó: Pixabay. Kazein zsírvesztés már kiderítettük, mi okozza a fogyókúra csődjét, megfelelő kezeléssel pár hét alatt helyreállíthatjuk szervezetünk egyensúlyát, így eredményesen folytathatjuk az életmódváltást is.

Cukorbetegeknél ez a siker a szénhidrát-anyagcsere állapotától függ, de náluk is látványos eredményeket lehet elérni három hónap alatt.

Mi a teendő, ha leáll a fogyás?

A hormonális problémák egy részénél — pl. Sokkal többet tehetünk az egészségünkért az életmódváltással, mint amilyen mértékben az örökletes tényezők befolyásolnak bennünket. Amit saját fejünk után haladva is szabad a fogyókúrában Amennyiben orvosi kivizsgálás nélkül és szakember bevonását mellőzve kezdünk fogyókúrázni, a mediterrán diéta a legártalmatlanabb és leghatékonyabb módszer a fokozatos súlyvesztésre: sok zöldség, magvak, teljes kiőrlésű gabonafélék, sovány húsok, kevés tejtermék — ebből tudunk válogatni.

A mediterrán a fogyás ideje leállt egyik sajátossága a főként zöldségekben gazdag táplálkozás, amely egyszerre biztosítja kulcsfontosságú vitaminjaink bevitelét, egyensúlyban tartja szervezetünk vízháztartását és megakadályozza a hirtelen vércukor-ingadozást. Emellett, ha számoljuk a kalóriákat és a szükséges kalóriamennyiséghez képest nagyjából kalóriával csökkentjük a napi tápanyagbevitelt, számíthatunk rá, hogy megindul a fogyás.

gyorsabb út a zsírvesztés irányelveihez

Fontos figyelni a tápanyagok megoszlási arányaira is: kb.

Fontos információk