Kategóriák

Ajánlat



Diéták

Hirdetés


100 tipp fogyáshoz

100 fogyókúra tipp

Nagyon sokan próbálunk ledobni magunkról néhány vagy esetleg több kilót, és sokan vagyunk, akik éveken, vagy akár az egész életünkön keresztül kénytelenek vagyunk diétázni, fogyókúrázni ahhoz, hogy formában tartsuk testünket. Alább 100 olyan tippet, ötletet olvashattok, melyet sorstársaitok írtak egy francia újságíró által feltett kérdésre, aki arra volt kíváncsi, hogy milyen praktikáik, fortélyaik vannak a fogyással birkózóknak. Bízunk benne, hogy találtok olyanokat, amelyek nektek is tudnak majd segíteni!

  1. Igyekszem figyelni rá, hogy csak ülve egyek, mert azt figyeltem meg magamon, hogy állva vagy járkálva sokkal többet vagyok képes magamba tömni.
  2. Evés közben minden harmadik falat után várok egy kicsit, megszakítom az evést fél percre, mert így úgy érzem, hogy hamarabb jól lakok, pedig így általában nem is eszek sokat.
  3. Vásárlás előtt mindig eszek, mert ha üres gyomorral mennék boltba, akkor sokkal több mindent pakolnék a kosaramba.
  4. Amikor eszem kizárólag az evésre figyelek, mert ha mással is foglalkoznék, akkor sokkal több ételt képes lennék megenni.
  5. Figyelek rá, hogy a tányéromra mindig csak egy kis adagot porciózzak, ne kísértsem magam eleve azzal, hogy sokat szedek magamnak.
  6. Amikor a hűtőszekrényhez indulok  rendszeresen felteszem magamnak azt a kérdést, hogy valóban éhes vagyok, vagy csak valami más miatt, pótcselekvésből indultam el azért, hogy egyek valamit.
  7. Vásárlás előtt pontos, megtervezett listát állítok össze és mindig ragaszkodom is ahhoz, hogy csak a listám szereplő dolgokat vegyem meg.
  8. Evés után azonnal megyek és fogat mosok, mert így nem esik jól az édesség és könnyebb lemondani az evés utáni desszertről.
  9. Evés közben mindig arra gondolok és úgy eszek meg minden falatot, mintha a kedvenc ételemet enném, így könnyebb elfogadnom a megváltozott étrendemet.
  10. Rájöttem, hogy ga naponta ötször eszem kisebb adagokat, akkor sohasem érzem magam nagyon éhesnek, így nem is tömöm magam tele egy adott étkezésnél.
  11. Mindig csak annyi ételt készítek magamnak, amennyit az adott étkezés alkalmával elfogyasztok. Ha mégis maradna, azonnal beteszem a fagyasztóba, hogy ne tudjak többet enni.
  12. Azért hogy többet mozogjak messzebb állok meg a házunktól és soha nem használok liftet illetve mozgólépcsőt.
  13. Amikor magvas gyümölcsöt eszem, akkor a számban tartom és szopogatom egy jó darabig a gyümölcs magvát, mert ez segít leküzdeni az éhségérzetet.
  14. Ha úgy érzem evés közben, hogy csillapodott az éhségem azonnal abbahagyom az evést és elkezdek valami mással foglalkozni.
  15. Evés után mindig sétálok, mert állítólag az evés utáni mozgás több energiát igényel, mint egyébként.
  16. Ha érzem, hogy többet ettem egy adott napon, akkor sosem állok rá a mérlegre, hanem tudatosan másnap szigorúbb diétás napot tartok és igyekszem csak a kedvenc könnyű zöldség levesemet és gyógyteámat fogyasztani.
  17. Mindig nagyon lassan eszem meg az ételt, mert megfigyeltem, hogy bármennyit is eszem, mindig csak kb. negyed óra múlva érzem, hogy jól lakok.
  18. Evés közben minden falatot legalább hússzor megrágok, hogy az emésztés már a számban megkezdődjön és lassabban egyek.
  19. Ha éhes vagyok gyakran segít egy cukormentes rágó, ami általában csillapítja éhségemet és sokszor el is felejtem, hogy enni akartam.
  20. A frissen facsart narancslét mindig fele-fele arányban ásványvízzel hígítom, mert így is felfrissít és finom és így kevesebb kalóriát veszek magamhoz.
  21. Az este tévézés közbeni nassoláshoz mindig tartok otthon friss salátaleveleket, zellert vagy retket, hogy ne kelljen a sokkal kiadósabb rágcsálnivalókhoz nyúlnom.
  22. Gyakran szopogatok cukormentes, ízesített vízből készített jégkockát, mert ezzel tudom a farkaséhségemet csillapítani.
  23. Ha valaki meghív vacsorára előtte mindig eszem egy adag kis zsírszegény joghurtot korpával, mert így kevés kalóriával eltelítem magam és így nem tudok olyan sokat enni az ételekből.
  24. Mivel tudom magamról, hogy nem tudom abba hagyni a nassolást, ezért ugyan tartok otthon mutatóban egy-egy zacskó kekszet és chipset, de sosem bontom ki azokat, hanem inkább csinálok magamnak egy könnyű teljes kiőrlésű szendvicset, ha nassolni támad kedvem.
  25. Soha nem iszok kifacsart narancslevet, hanem inkább megeszek egy teljes narancsot, mert az ivással túl hamar végzek az evéssel viszont sokáig el tudok bíbelődni.
  26. Vacsorára mindig először egy kis üres levest eszek szépen lassan, mert ezzel csillapítom az éhségem és már keveset tudok enni a vacsorára szánt ételből.
  27. Ha megéhezem gyakran csak egy savanyú uborkát eszem, mert ettől nem leszek éhes és kevés kalória van benne.
  28. Evés előtt mindig iszok egy pohár cukormentes limonádét, mert ez eltelít és serkenti a méregtelenítést is.
  29. Evés előtt eszem egy kis sajtot, mert utána sokkal kevesebbet tudok enni az ételből.
  30. Soha nem eszek édességet elalvás előtt, pedig nagyon szeretnék.
  31. Étkezés előtt dél-amerikai mate teát vagy kínai zsíroldó teát szoktam inni, mert ez csökkenti az étvágyam is.
  32. Ügyelek arra, hogy egyáltalán ne tartsak a hűtőmben kalóriaszegény ételeken kívül mást, mert így ha nassolni is támad kedvem, nem tudok nagyot bűnözni.
  33. Sokféle ételből készítek kis adagokat, így egyrészt keveset eszem alkalmanként a kedvenceimből, másrészt változatosabban is étkezek.
  34. Teljesen lecseréltem a korábban használt előételeimet  mini paradicsomra, sárgarépára, zellerre vagy édesköményre, mert ezekben sokkal kevesebb kalória van.
  35. Mivel az olajban nagyon sok a kalória, ezért tudatosan csak minimálisat használok belőle a főzéshez, sütéshez.
  36. Nem eszem már a munkahelyem környékén lévő étkezdékben, mert nem tudom mit tesznek az ételekbe, inkább csinálok magamnak otthon egy könnyű szendvicset és azt fogyasztom el ebéd helyett.
  37. Ügyelek arra, hogy csak és kizárólag alacsony kalória tartalmú ételeket egyet.
  38. Mivel az ivólevek közül a paradicsomlében van a legkevesebb kalória, ezért már csak azt iszom meg.
  39. Ha húst grillezek, akkor inkább mustárral kenem meg a grillezett húst olaj helyett.
  40. Az omlettem sütésekor egy evőkanálnyi ásványvizet is keverek a tojáshoz. Így könnyebb lesz és olaj nélkül is meg tudom sütni.
  41. Ha húst sütök egyben, akkor már nem a zsíros szafttal locsolgatom, hanem inkább erőlevest vagy vizet használok, hogy ne száradjon ki a hús.
  42. Ha húsból készítek pecsenyét, akkora sütés után egy szitában lecsöpögtetem róla az olajat, majd leöblítem egy kis forró vízzel, így csökkentem a zsír ls koleszterin tartalmát.
  43. Ha fel akarok melegíteni egy ételt, akkor zsír helyett csak egy kis vizet rakok alá, nehogy leégjen.
  44. A klasszikus főzelék helyett csak egy kis ecettel, citromlével ízesített vegyes zöldséget csinálok, mert a savanykás íz jól esik és így sokkal kevesebb kalóriát viszek be.
  45. Evés előtt úgy csökkentem az étvágyam, hogy elrágcsálok egy kis gabona magvat vagy eszem valamilyen citrusfélét.
  46. A rántottámat tükörtojásomat úgy készítem, hogy csak egy sárgáját és több fehérjét teszek bele, mert a sárgájában nagyon sok a zsír és így is finom.
  47. A kávémba csaj édesítőt teszek, de mivel nagyon édesen szeretem, ezért eszek hozzá almát vagy vizet iszok hozzá, mert így édesebbnek érzem.
  48. Burgonya helyett cukkinit teszek az olyan levesekbe, ahol régebben krumplival dúsítottam a levest.
  49. Mivel a cukros üdítőkben nagyon sok a hozzáadott cukor, ezért már csak diétás üdítőket fogyasztok.
  50. Ha megkívánom vagy visszautasítatlanul megkínálnak egy pohár itallat, akkor azt mindig sok vízzel és jéggel dúsítom, mert az alkoholos italokban nagyon sok a kalória.
  51. A salátáim öntetét a bolti kész helyett mindig magamnak csinálom zsírszegény joghurtból mert így kevesebb kalóriát tartalmaz. Gyakran ízesítem tárkonyecettel is, mert az nagyon finom.
  52. Nagyon szeretem az almahabot, de már egyáltalán nem teszek hozzá cukrot, hiszen éppen elég van magában az almában is.
  53. Ha este otthon tévézgetem már egyáltalán nem nassolok semmilyen sós rágcsálnivalót.
  54. Sokkal több csípős ételt készítek magamnak, mert azok segítenek a fogyásban. Evés után pedig bőven fogyasztok rájuk ásványvizet.
  55. Ha süteményt készítek, akkor a zselatinnal teszem könnyebbé a krémet, pudingot, mert így le tudok mondani a tejszínhabról is, amiben nagyon sok a kalória.
  56. Este, ha jobb kedvre akarok derülni, akkor alkoholos ital helyett inkább sovány tejből és friss gyümölcsből készült turmixot iszok.
  57. Rendszeresen, hetente kétszer járok edzésre a fitnesz terembe és utána mindig elmegyek szaunázni is.
  58. A főtt húshoz Vinaigrette mártást teszek, mert ez nagyon kalóriaszegény, de mégis finom.
  59. Ha majonézes ételt készítek, akkor mindig összekeverem a diétás majonézt diétás joghurttal és egy kis mustárral vagy paradicsomlével és fűszerekkel.
  60. Mivel nagyon frusztrálna, ha le kellene teljesen mondanom az édességekről, ezért azt csinálom, hogy havonta veszek egy kis doboz gyufát és minden egyes falat csoki után elégetek belőle egy szálat. Így kénytelen vagyok beosztani az édességet és nagyon keveset eszem belőle.
  61. Akkor kezdtem igazán fogyni, amikor minden elém rakott ételnek csak a felét ettem ettem. Ez vált be.
  62. Vacsorához már sosem készítek bőséges desszertet, esetleg kis dinnyegolyókat vagy epret szemezgetek.
  63. Ha megkívánom a pizzát, akkor is csak zöldségeset eszek, mert az sokkal kevesebb kalóriát tartalmaz, mint például a szalámis.
  64. Minden hétvégén kerékpározok legalább 30 kilométert. Ha tehetem másokkal megyek, mert az sokkal szórakoztatóbb és könnyebben is megy a tekerés.
  65. Gyakran eszem az alábbi nagyon finom, diétás ételt, mely paprikából és póréhagymából készül. Egy csésze leveskockából készült húsleveshez keverek 6 lap zselatint. Teszek bele sót, borsot és kihűtöm. Egy póréhagymát három percre forró vízbe teszek majd hideg vízben leöblítem. Kettévágok négy húsos paprikát, aminek mindkét oldalát 180 fokos sütőben fél-fél óráig sütök. Lehúzom a paprikák bőrét és beleteszem a langyos aszpikba majd formába öntöm és kihűtöm. Isteni finom a póréhagymával.
  66. Ha vásárolok következetesen mindig margarint veszek vaj helyett, a fehér kenyeret leváltottam teljes kiőrlésű lisztből készült kenyérre és csak diétás lekvárokat és kalóriaszegény szalámikat és sajtokat vásárolok.
  67. Nem volt könnyű, de már háromszor kocogok egy héten. Nagyon jól esik és sok kalóriát égetek.
  68. Ráragasztottam a hűtőszekrényemre egy régi fotómat, amin még vékonyabb voltam. Ez visszatart abban, hogy túl sokszor kinyissam fölöslegesen.
  69. Minden hónapban két-két napig kizárólag csak gyümölcsöt eszek.
  70. Evéshez nem használom a nagy tányérokat csak a kicsiket, mert így kis adagokkal is teli tányérral tudok enni.
  71. Imádom az édes dolgokat, ezért teljesen lecseréltem a cukrot édesítőre, hogy ne kelljen ettől az íztől megválnom.
  72. Lelkesebben dolgozok, több feladatot elvállalok, így kevesebb időm jut arra gondolni, hogy éhes vagyok.
  73. Ha megennék egy sütit vagy csokit, akkor tudatosan várok 20 percet mielőtt nekilátni enni,mert így sokszor egyszerűen megfeledkezem róla, hogy megkívántam.
  74. Vettem egy nagy tükröt és rendszeresen szándékosan meztelenül ácsorgok előtte. Tetszik, ahogy fogyok és ösztönöz.
  75. Ha gyorsan akarok fogyni, akkor teljesen kiiktatom a vacsorát az étkezéseim közül.
  76. Rendszeresen szuggerálom magamnak, hogy szép és vékony leszek és nagyon fogok tetszeni magamnak, ha lefogyok, mert így könnyebben megy a fogyókúra.
  77. Beiratkoztam egy autogén tréningre, mert képtelen voltam elfogadni, hogy olyan ételeket kell ennem, amiket nem szeretek. Most már sokkal jobban elfogadom a cukormentes dolgokat is.
  78. Ha megkívánok valami nehéz ételt, akkor mindig arra gondolok, hogy ezért a rövidke kis élvezetért mennyi fáradságos, hosszú diétát kell majd tartanom, hogy szebb legyen a csípőm, így általában sikerül lemondanom a bűnözésről.
  79. Csak olyan terveket készítek, melyeknek könnyen meg tudok felelni, mert így mindig sikerélményem van a fogyásban. 1 kilót például simán le tudok adni egy hét alatt, de ötöt sosem sikerülne. Így sokkal kitartóbban tudok fogyókúrázni.
  80. Képtelen vagyok bármiféle fogyókúrát végigcsinálni, de legalább rendszeresen eljárok táncolni, ahol jól elfáradok.
  81. Igyekszem hidegen enni az ételeket, mert így azzal is energiát használok el, hogy a testemnek fel kell melegíteni az ételt.
  82. Naponta legalább három liter hideg ásványvizet iszok, mert ezzel így is több kalóriát égetek el azáltal, hogy fel kell melegítenie a szervezetemnek a vizet 37 fokosra.
  83. Ha megveszek egy nagyobb adag vajat, akkor azt mindig kis porciókra osztom és sportot űzök belőle, hogy mennyi ideig tart ki egy nagyobb adag.
  84. Az otthonomat hűvösebben tartom, mert így kénytelen a szervezetem többet dolgozni azon, hogy fenntartsa a szükséges hőmérsékletét.
  85. Minden nap addig halogatom az első evést, ameddig csak tudom, mert után már mindig túl hamar éhes leszek. Így kevesebbet eszem egy nap alatt.
  86. Teljesen átálltam a teljes kiőrlésű lisztből kenyerekre, mert így sokkal kisebb adagtól jól lakok és még rostot is viszek a szervezetembe.
  87. Ha nincs kedvem otthon főzni, akkor rendelek egy kis bambuszrügy- vagy szójamaglevest és ráksalátát a kínaiból, mert az nagyon finom és kevés benne a zsír.
  88. Ha sok fogásos ünnepi ebédet készítek, akkor aperitifként csak felkockázott uborkát és sárgarépát tálalok fel egy kis sajttal és vegyes salátával, mert ezekben sok ásványi anyag és kevés kalória van.
  89. Ha zöldséget párolok vagy főzök, akkor megtartom a főző levet és később azt iszogatom, mert sok benne az ásványi anyag és a vitamin.
  90. Gyakran tartok böjti napot, amikor kizárólag csak teát  és gyümölcslét iszok cukor nélkül esetleg édesítővel.
  91. Hetente kétszer csak fehérjetartalmú ételt eszek, mert ezek megemésztésére sok energiát égetek el, ráadásul ezek táplálóak és nincs bennük sok zsír sem.
  92. Minden étkezést valamilyen proteintartalmú étellel kezdek, mert így gyorsabban csillapodik éhségem. Sosem eszem az evés elején nyers, cukortartalmú ételt, mert az csak fokozza az édesség utáni vágyamat.
  93. Ha csak tehetem paradicsomot eszek mozzarellával illetve gyümölcsöt és friss salátát fogyasztok. Így egy kicsit a tengerparton is érzem magam, ahol sokszor ilyet ettem.
  94. Hetente kétszer eszem valamilyen tengeri halat, amiben sok a fehérje és a jód és szinte nincs is bennük zsír.
  95. Szinte teljesen kizártam az étrendemből  a kolbász és szalámi féléket, inkább sovány húsból készült felvágottakat fogyasztok.
  96. Imádom a pisztrángot, ami nagyon jól illik a fogyókúrámba is. Gyakran készítem citrommal, bazsalikommal tárkonnyal ízesítve, sütve. Általában párolt póréhagymával, cukkinival, paradicsommal és spenóttal tálalom fel.
  97. Csak akkor érzem magam igazán jóllakva, ha nagyon sokat eszek. De rájöttem, hogy a nagy mennyiségű étel látványa is segít, így sokszor csinálok óriási hegyet egy-két reszelt sárgarépából, retekből, almából .
  98. Szinte minden halat, zöldséget és fehér húst alufóliában sütök meg, mert így egyáltalán nem kell az elkészítéshez semmilyen zsiradék.
  99. Minden héten két napig csak alma és körte napot tartok. Ügyelek rá, hogy ha ezt helyettesítenem kell más gyümölccsel, akkor soha ne banán legyen az.
  100. Ha szerelmes vagyok, soha nem jut eszembe az evés, mert olyankor minden máson jár az eszem csak ezen nem.  Ráadásul a szerelmeskedésnél sok kalóriát elégetek. Vagyis szerelmesnek lenni dupla haszon!


?>